5 Mayıs 2012 Cumartesi

PAMUK POĞAÇA

filizceyemekler

MALZEMELER
1 paket yas maya
1 su bardagi ilik sut
1 su bardagi sivi yag
yarim cay bardagi toz seker
1 tatli kasigi tuz
Aldigi kadar un
Uzeri icin yumurta sarisi

YAPILISI
Ilik sut ile bir kasede mayayi eritin,ben sekerin bir kismini da mayayla karistiriyorum.Biraz mayayi bekletiyorum, diger tarafta unu eliyorum, una siviyag,seker,tuz ve mayayi katip yoguruyorum.Unun olcusunu kendinize gore ayarlayin,elinize yapismayacak kadar ama yumusak bir hamur olmali.Hamur toplandiktan sonra yogurdugunuz kabin uzerini kalin bir bezle ortup 1 saate yakin mayalanmasi icin bekletin.Hamur sisince yani mayalaninca elinize yumurta buyuklugunde parcalar kopartip yuvarlayin ve yagli kagit serilmis tepsiye yerlestirin.Biraz mayalanmalari icin tepside de bekletin ve uzerine yumurta sarisi surun.Uzerine susam,corekotu,hashas(ben hashas serpmistim) serpin ve onceden isitilmis 175\180 derece firinda 30-35 dk pisirin.
(Ben bazilarinin icine sosis koymustum, cocuklar sevdigi icin, siz de istediginiz malzemeyle yapabilirsiniz)

Afiyet olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder