7 Mayıs 2012 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI ENGİNAR (TAZE BAKLALI)

filizceyemekler

filizceyemekler


Malzemeler
300-400 gr taze iç bakla
5-6 adet enginar
dereotu
3-4 kesme şeker
1 yemek kaşığı un
1 kuru soğan
zeytinyağ
tuz,karabiber
biraz su
2 limon

Yapılışı
İç baklaların kabuklarını ayıklayın,(biraz zaman alıyor:)) iyice yıkayın.Enginarları limonlu suda bekletin.(Ben limonlu suya bıraz da sirke sıkıyorum.)Soğanları ince ince kıyın, zeytinyağ ve bakla ile birlikte kavurun, unu, şekeri ve biraz sıcak su ekleyip pişirin.Baklalar biraz yumuşayınca içine enginarları ilave edin,Limon suyu,tuz karabiber dereotunu ve biraz daha su ilave ederek enginarlar yumuşayıncaya kadar pişirin. Enginarları bıçak yardımıyla kontrol edebilirsiniz.30-35 dk pişiyor ama kontrol edin yine de...(Bazıları kılçıklı oluyor) Piştikten sonra enginarları servis tabağına alın, baklaları el blenderinden geçirin. biraz taneli kalabilir.Baklalrı enginarların üzerine pay edin ve dereotuyla süsleyin,üzerine biraz zeytinyağ gezdirebilirsiniz. Buzdolabında bekleyince daha lezzetli oluyor.Afiyet olsun....

(Baklaları fazla alıp ayıklayıp buzluğa öyle atıyorum, enginarları da limonlu poşetiyle buzluğa atıyorum, tam mevsimi alın alın atın:)) kışın yemek zevkli oluyor.)






3 yorum:

  1. Benimde aklıma düştü pazardan enginar alıp yapayım diyorum canım eline sağlık sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Ben çiğ olarakta tüketirim.Mevsimindeyken bol bol tüketmek lazım.Bu güzel sebze senin ellerinden ayrı bir güzel çıkmış.Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Canım çok güzel anlatmışsın. İlk kez deneyeceğim ama mutlaka yapacağım. Eline sağlık. :) Sevgiler..

    YanıtlaSil