29 Mayıs 2012 Salı

ZEYTİNYAĞLI TAZE FASULYE

filizceyemekler

filizceyemekler


filizceyemekler



filizceyemekler


Bugün taze fasulye yaptım, Yiğit okuldan gelene kadar yetiştirdim neyseki, okuldan çok açıkmış
bir şekilde geldiği için hemen yemek istedi. "Bu yemeği ne zamandır yapmıyordun" dedi ve afiyetle yedi. Taze fasulyenin yaz yemeği olduğunu söyledim ve yazın geldiğini öğrenince çok sevindi:)
Taze fasulyeyi çok özlemiş, koca bir tabağı afiyetle bitirdi :)

Şimdi nasıl yaptığımı yazayım:

Malzemeler
1 kg taze fasulye
5 adet domates
1 kuru soğan
3 dal taze sarımsak
3-4 adet kesme şeker
tuz ve 1-2 yemek kaşığı zeytinyağ (ben az kullandım,malum diyetteyiz)

Fasulyeleri önce ayıkladım ve bir güzel yıkadım. Biraz sirkeli suda beklettim ve süzüp tencereye aldım.
Soğanı,sarımsakları ve domatesleri küçük küçük yemeklik doğradım. Hepsini fasulyelerin üzerine
ilave ettim. Kesme şekeri, tuzu ve zeytinyağı da ekledikten sonra kapağı kapattıp pişmeye bıraktım.

Yani bütün malzemeleri kavurmadan çiğ olarak birlikte pişirdim.Su ilavesi de yapmadım, domatesin suyu yeterli oluyor. Sanırım kısık ateşte 1 saate yakın pişiyor, siz yine de kontrol edin....
Piştikten sonra aynı tencerede biraz dinlendirin. Sonra servis tabağına alın ve afiyetle yiğin,
oğluşum yiğit gibi:))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder