18 Temmuz 2012 Çarşamba

ERİK SUYU

filizceyemekler
filizceyemekler


Yaz sıcağında buz gibi erik suyu iyi gider dedim ve yaptım……
Gerçi komşumuz Küçük Berke kendi bahçesinden topladığı erikleri getirmeseydi
pek aklıma gelmezdi de..:)
Çok şekerdi ama,  kocaman bir kase erik getirip bahçe eriği
size teşekkür etmek için getirdim deyince….
Oğlum Yiğidi okula götürürken bazen Berke’yi de alıp arabamla okula götürdüğüm
için bana teşekkür etmek istemiş..
Güzel değilmi….
Malzemeler ve Yapılışı
Sanırım 2 kg sarı erik
2 bardak toz şeker
1 tarçın kabuğu
biraz karanfil
Ben büyük bir tencerede kaynattım, eriklerin üstüne geçecek
kadar su ile doldurdum ve kaynamaya bıraktım.
Erikler yumuşayıp dağılana kadar kaynattım. Tencerede biraz soğuyunca,
süzgeçten geçirdim ve cam şişeleredoldurdum. Üç şise erik suyum oldu…..
Sonra buzdolabına…Servis yaparken buz ile servis yaptım ve içimi çok lezzetli olmuştu….
Teşekkürler Berke….:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder