21 Eylül 2012 Cuma

ZEYTİNLİ KAHVALTI SOSLU RULO KURABİYE

filizceyemekler

Bu gün yağmurlu ve kapalı bir hava olunca bir şey yapmak veya evden
çıkmak istemedim. Çocukları okula gönderip kahvaltımı yaptım ve
aldım çayımı elime ve gectim tvnin karşısına..Bir süre sonra çocuklar
okuldan gelince yesinler diye kek ve kuabiye yapayım dedim.

Geçtim mutfağımın başına….
Daha önce çok yaptığım ve Kaan’nın çok sevdiği tuzlu kurabiyeyi yapmaya
başladım. Geçen gün ŞOK marketten aldığım zeytinli kahvaltılık sosu kullanmak 
istedim. Zeytinli ve çemenli bir sos, Hamuruna sürüp rulo yaptım………
neyse tarifi vereyim artık…..

Malzemeler
150 gr margarin (oda sıcaklığında)
1 çay bardağı sıvı yağ
1,5 çay  bardağı yoğurt
1 tatlı kaşığı şeker (ben 2 tk.pudra şekeri kullandım,tozşekerim bitmiş)
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı mahlep
1 yumurta (sarısı hamura-akı üzerine)
1 kabartma tozu
susam veya çörekotu
4 su bardağı un

Yapılışı


Hamuru yapacağımız kapa unu eleyelim, margarini,sıvıyağı,yoğurdu,şekeri,tuzu,
mahlepi,yumurta sarısını,kabartma tozunu koyup iyice yoğuralım. Hamur kulak
memesi yumuşaklığındave elastik olana kadar yoğurmaya devam edelim.
Unlanmış tezgahın üzerine alalım, birkaçbezeye ayırıp merdane ile dikdörtgen
şeklinde açalım. Hamur çok ince açılmamalı.Hamurun üzerine kahvaltılık sosu
sürüp rulo şeklinde yuvarlayalım, sonra elimizlede biraz yuvarlayıp
keselim.Küçük kurabiyeleri önce yumurta akına sonra susama batırıp yağlı kağıt
serilmiş fırın tepsisinedizelim. Diğer bezeleri de açıp kurabiye kalıplarıyla
şekillendirip aynı şekilde yumurta akına ve susama batırıp tepsiye dizelim.
175 derece ısıtılmış fırında 20-25 dk pişirelim.
Afiyet olsun…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder