5 Ekim 2012 Cuma

KIYMALI BARBUNYA

filizceyemekler
Barbunyayı hep zeytinyağlı yapmışımdır. Kıymalısını ne yedim ne de daha önce
yaptım. Geçen ay kıymalısını denemek istedim. Pazardan aldığım taze barbunyalar
da gözüme çok güzel geldi ve yapmaya karar verdim.

Yaptığım gün teyzemlerde misafirliğe gelmişlerdi. Kıymalı barbunya onlara da
kısmetmiş. Hep birlikte yedik ve herkes çok beğendi. Tabi ben de ilk defa
yaptığım yemeğimin beğenilmesinden dolayı çok mutlu oldum...

Siz hiç kıymalı barbunya denediz mi???


Malzemeler
1 kg taze barbunya
1 soğan
2 diş sarımsak
1-2 havuç
1 orta boy patates
250 gr kıyma
sıvıyağ (kıyma olduğu için az bir miktar)
1yemek  kaşığı tat köy domates-biber salçası
tuz, 1-2 kesme şeker
sıcak su

Yapılışı
Öncelikle barbunyaları siyah suyu çıkması için biraz haşlayalım.
Siyah suyunu süzelim. Diğer tarafta soğanlarımızı ince ince doğrayalım.
Bir tencereye sıvıyağı, soğanı ve kıymayı alıp biraz kavuralım.
Havuçları yarım ay şeklinde doğrayalım. Kavrulmuş kıymaya havuçları
ilave edelim. Salçayı ve kıyılmış sarımsağı da ilave edip kavuralım.
Biraz haşlanmış barbunyaları sudan geçirelim ve diğer malzemelere 
ekleyelim. Sıcak suyu,tuzunu ve kesme şekeri de ilave edip tenceremizin 
kapağını kapatalım. Bir süre sonra küp küp doğradığımız patatesleri de ekleyelim.
Patatesler daha çabuk pişeceği için daha geç ilave edelim.
Kısık ateşte barbunyalar pişene kadar yemeğimizi pişirelim.

Afiyet olsun.....



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder