5 Ekim 2012 Cuma

SARI MERCİMEK ÇORBASI

filizceyemekler


Bu sabah arkadaşım Demet tweet atıp "sarı mercimek çorbasını nasıl
yaptığımı sordu. " Ben de kısaca anlattım ve benim de aklıma düşürdü.
Ben de bugün sarı mercimek çorbası yapmak istedim ve kolları sıvayıp
mutfağa girdim.

Ben aşağıda verdiğim tarifteki gibi yapıyorum, ya siz nasıl yapıyorsunuz???

Malzemeler
1 su bardağı sarı mercimek
yarım su bardağı ince bulgur
1 kuru soğan
tuz, zeytinyağ,
karabiber, nane veya kıyılmış maydonoz,
tabiiki su

Yapılışı
Önce mercimeği 1-2 su yıkayalım. Soğanları ince ince doğrayalım.
Bir tencereye mercimek, soğan, ince bulguru ve suyu koyalım. Tuzunu
karabiberini ve yağını ilave edip kaynamaya bırakalım.
Çorba iyice pişene kadar kaynatalım. İsteğe göre blendardan
geçirebilirsiniz, ben çok az geçirdim biraz taneli daha çok seviyoruz.

Servise hazır olunca üzerine yarım limon suyu ilave edebilirsiniz.
Ayrı bir yerde istenirse tereyağ nane yakılıp üzerine dökülebilir 
yada ince kıyılmış maydonoz ile de servis yapabliriz...
Afiyet olsun....:))






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder