27 Kasım 2012 Salı

SİRKELİ TÜRLÜ

filizceyemekler

filizceyemekler


Bu yemeğimde annemden miras, bu gün anne - teyze yemekleri paylaşıyorum.
Onlardan gördüklerimi kendi yemeklerime uygulamaya çalışıyorum.
Ne kadar başarıyorum bilemiyorum ama en azından yaparken onları düşünüyorum.
Annem bu yemeği yazın çok yapardı ve karpuzla birlikte yerdi.
Hem pratik, hem de tam yaz yemeği. Yaz sebzeleriyle daha lezzetli oluyor tabii....
Yemeği aklımda kaldığı kadarıyla yaptım ben beğenerek yiyorum,
bakalım sizler beğenecek misiniz????

Malzemeler
2 patlıcan
2 kabak
2 patates
2 biber
4 soğan
4 domates
6-8 adet sarımsak
2 kesme şeker
2 yemek kaşığı sirke
zeytinyağ, tuz
bir tutam maydonoz

Yapılışı
Bütün sebzeleri yıkayalım ve kabuklarını soyalım, Patlıcanların kabuklarını alacalı
soyalım,biraz tuzlu suda acısı çıkana kadar bırakalım. Sebzeleri dörde bölelim ve
tencereye karışık bir şekilde yerleştirelim. En üste domatesleri dizelim.
Üzerine zeytinyağ gezdirelim. Tuz ve şekeri ilave edip tencerenin kapağını kapatalım.
Kendi suyu ile kısık ateşte pişmeye bırakalım. Arada bakıp su ihtiyacı olursa çok az
sıcak su ilave edelim. Sebzeler pişince 2 kaşık sirke ilave edelim ve ocağın altını kapatalım.
Sebze yemeğimizi ince ince kıydığımız maydanoz ile servis edelim...Afiyet olsun....


2 yorum:

  1. Filizcim ne güzel bir yemek,eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim, evet diyet yapanlar için de bir alternatif olabilir, zeytinyağını çok daha az kullanarak:)

    YanıtlaSil