22 Ocak 2013 Salı

KARAMELİZE SOĞANLI SPAGETTİ

filizceyemekler
Makarna sevmeyeniniz varmıdır bilemem ama ben çok seviyorm.
Dün akşam yaptım ve afiyetle yedim:))) Değişik soslarla veya sade
her şekliyle kabulümdür. Bu sefer soğanlı nasıl olur dedim ve denedim,
ben beğendim bakalım sizler de beğenecekmisiniz?

Malzemeler
1 paket filiz spagetti makarna
3-4 adet soğan
zeytinyağ
deniz tuzu
1 adet kesme şeker

Yapılışı
Makarna yapmasını herkes bilir ama ben yinede anlatayım.
Büyükçe bir tencereye su koyalım ve kaynamaya bırakalım.
Soğanların kabuklarını ayıklayalım ve yıkayalım.
Yarım ay şeklinde doğrayalım ve bir tavaya biraz zeytinyağ koyalım.
Soğanlarımızı tavada kavurmaya başlayalım. Bir kesme şekeri ve deniz tuzunu da
ilave edelim. Soğanların iyice yumuşaması ve renginin biraz kahverengi olması
gerekiyor. Kaynayan suyumuza 2 çay kaşığı tuz ve biraz zeytinyağ koyalım.
Spagetti makarnalarını ortadan kırıp suyumuza ilave edelim. Karıştıralım.
8-9 dakika haşlayalım. Biraz dişe gelmeli ben öyle seviyorum.
Makarnamızın suyunu bir süzgeç yardımıyla süzelim.
Kaynattığımız tencereye biraz zeytinyağ koyup spagettimizi ilave edelim.
Şöyle bir karıştıralım. Servis tabağına alalım.
Üzerine kavurduğumuz soğanları yerleştirelim.
Spagettimiz yemeğe hazır afiyet olsun....misss gibi...:))))


1 yorum: