9 Ocak 2013 Çarşamba

KARNABAHAR YEMEĞİ

filizceyemekler


Sebzelere ağırlık verdim demiştim. Dün akşamda karnabahar yaptım.
Yine kıymalı, taktım kıymaya ve sebzeye nedense...

Herkesin yapımı farklıdır belki ben basit bir şekilde yaptım ve çok lezzetli
olmuştu. Yiğidim önce yemek istemesede tadına bakınca tabağını bitirdi.
Gerçi hiç bir yemeğe hayır diyemiyor benim tontişim......

Malzemeler
1 orta boy karnabahar
1 kırmızı biber
1 soğan
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
2 domates
1 havuç
100-150 gr kıyma
sıvıyağ,tuz,karabiber
1 kesme şeker


Yapılışı
Karnabaharı ayıklayıp, çiçeklerini ayırıp yıkayalım. Sirkeli suda biraz bekletelim.
Soğanı yemeklik doğrayalım ve çok az sıvıyağ ile kıymayı tencerede kavuralım.
Havucu yuvarlak doğrayıp kıymalı karışıma ekleyelim. Biberi ve domatesi
doğrayalım. Salçaları ve domatesi, kırmızı biberi tenceremize ilave edelim.
Birlikte biraz kavuralım ve karnabahar çiçeklerini ekleyelim.
Tuzunu karabiberi ve şekeri ekleyelim. Çok az sıcak su ilave edip pişmeye bırakalım.
Karnabaharlar yumuşayınca yemeğimiz hazır, Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder