10 Ocak 2013 Perşembe

KIYMALI CEVİZLİ BÖREK



Kar bu hafta başında yine kendini gösterdi. Tabii okullar 2 gün tatil olunca,
evde yapılacak en güzel şey börek ve kekler....
Çocukların en sevdiği şey kıymalı börek yada sade börek:)))
Peynirli ve patatesli börek sevmezler.....

Çocuklarla evde zaman geçirmek zor gerçekten. Canları çok çabuk sıkılıyor...
Dışarıda kar topu oynasalarda, evde arkadaşlarıyla oyuncak oyunları oynasalarda
bir süre sonra bilgisayar ellerinden düşmüyor. 
Ama yine de canlarının sıkıntısı hiç geçmiyor. Ben şimdiki çocukları anlamıyorum.
Hep bir aktivite olsun istiyorlar, zor iş....


Benim için kolay olanı mutfağıma girip onlar için börekler hazırlamak:)))

Malzemeler
27 yaprak baklava yufkası
250 gr kıyma
1/2 su bardğı ceviz kırığı
3 büyük boy soğan
1 yumurta sarısı
sıvıyağ
tuz karabiber
susam ve çörekotu



Yapılışı
Öncelikle soğanları ayıklayıp rondoda kıyalım. Bir tavaya biraz sıvıyağ koyalım ve
kıyma ile soğanları iyice kavuralım. Tuzunu karabiberini ve cevizi ekleyip biraz 
daha kavuralım. Soğumaya bırakalım.






Baklava yufkasının ilk katına fırça ile sıvıyağ sürelim. Üzerine ikinci yufkayı
serip yine sıvıyağ sürelim, üçüncü yufkayıda koyalım ve yine sıvıyağ sürelim.
Ama öyle bolca değil.
Kenarına kıymalı harçtan koyalım ve rulo şeklinde saralım.





Bütün yufkaları üçer üçer sıvıyağ ile yağlayıp kıymalı harçla rulo yapıp, 
yağlı kağıtlı fırın tepsisine dizelim.
Böreklerin üzerine yumurta sarısı sürelim ve susam yada çörek otu serpelim.
175 derecelik fırında 25-30 dakika üzeri kızarana kadar pişirelim.






filizceyemekler


Çıtır çıtır, kıyır kıyır böreklerimiz hazır....Afiyet olsun



4 yorum:

  1. Ayy ayyy yaa bu saatleR en aç olduğum saatler nasıl içim gitti böreklerine bayıldım bayıldım misss gibi gel beni ye diyorda ahh yollar ah arada ki uzun uzun mesafeler.Arkadaşım ellerine sağlık olsun afiyetle şifa olsun.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım, benimde evde kavrulmuş kıymam var,yarın yapsammı acaba ,çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  3. ay ay çok teşekkür ederim canım, mesafeleri yakın yaparız sen merak etme...öptüm seni vişnapcığım...

    YanıtlaSil
  4. Mehtap gerçekten çok güzel oluyor, bakalva yufkasıyla ilk defa böyle yaptım ve çok güzel oldu.
    Kaan çok beğendi ve dışarıdan aldığımız kol börekleri gibi olmuş anne deyip deyip yedi.

    Denemeni tavsiye ederim..

    YanıtlaSil