8 Ocak 2013 Salı

KIYMALI PIRASA YEMEĞİ

filizceyemekler

Şu sıralar biraz sebze yemekleri yapıp paylaşmak istiyorum.
Ne kadar yaparım bilmiyorum ama gayretliyim.
Evdekilerin pek sebzeyle arası olmasa da ..........

Pırasa yemeğini genellikle zeytinyağlı yaparım, sebzeleri dolaptan çıkarırken
kıyma gözüme çarptı ve neden olmasın diyerek kıymalı pırasa yapmaya başladım.

Malzemeler
1 kg pırasa
1 kırmızı biber
1 soğan
1 yemek kaşığı salça
100 -150 gr kıyma (dana-kuzu karışık kullandım)
1-2 domates
Sıvıyağ,tuz,karabiber

Yapılışı
Öncelikle pırasaları, biberi,soğanı ayıklayıp ve güzelce yıkayalım.
Soğanı yemeklik doğrayalım ve tencerede kıyma ile biraz kavuralım.
Pırasaları ve kırmızı biberi doğrayalım. Kıyma kavurmasına salçayı
ve domatesi ekleyelim ve kavuralım. Pırasa ve kırmızı biberi ilave edelim.
Tuz ve karabiberi ekleyelim. Çok az sıcak su ekleyebiliriz.
Pırasalar yumuşayana kadar pişirelim.
Afiyet olsun....


2 yorum:

  1. yILBAŞI AKŞAMI SON ZETİNYAĞLI PIRASAYI YAPTIĞIMDA BENDE BUNDAN SONRAKİNİ KIYMALI YAPMAYA SÖZ VERDİM ELLERİNİZE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  2. Ara sıra değişiklik yapmak iyi oluyor nursevin hanımcım....teşekkür ederim..

    YanıtlaSil