8 Ocak 2013 Salı

LİMONLU İRMİK TATLISI


filizceyemekler

Tatlı yapmadan duramıyorum ne yapayım. Seviyorum işte varmı diyeceğin...:))
Pazar günü tatlı krizi gelince en basitinden sütlü irmik tatlısı yapmaktı.
Ama bu sefer limonlu nasıl olur dedim ve denedim.
Ben beğendim ama Yiğit bey limon kabuklarını pek beğenmedi.....

Bakalım siz beğenecek misiniz????

Malzemeler
10 yemek kaşığı irmik (dolu dolu)
9 yemek kaşığı şeker
1 lt süt (yarım yağlı)
1 paket vanilya
2 limon kabuğu rendesi

Yapılışı
Süt,irmik,şeker ve vanilyayı bir tencerede karıştıralım.
Kaynamaya başlamadan önce limon kabuklarını ilave edelim.
Biraz kaynadıktan sonra su ile ıslattığımız cam bir kaba boşaltalım.
Oda sıcaklığına geldikten sonra 1-2 saat buzdolabında bekletelim.

Ben rendelediğim limonların beyaz kısımlarını kestikten sonra limonları
dilimleyerek bir tavada 1 su bardağı şeker ve 1 yemek kaşığı su ile biraz
pişirdim. Limonlu bir sos oldu. Soğumuş irmik tatlımızı dilimleyerek
limonlu sos ile servis yaptım.

Siz isterseniz çikolata sos ile veya sade bir şekilde de servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun...

4 yorum:

  1. ne tesadüf bende bu gün portakallısını yaptım
    ellerinize sağlık
    hayırlı akşamlar

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık harika olmuş..

    YanıtlaSil
  3. Seyyah Hanım aslında tarif portakallıydı ama portakal olmayınca limonlu yaptım...size de iyi akşamlar...

    YanıtlaSil
  4. Hatice Hanım teşekkürler...

    YanıtlaSil