9 Ocak 2013 Çarşamba

LORLU SALATA

filizceyemekler


Pratik bir salata, herkesin bildiği ve yaptığı...Her sofranın olmazsa olmazı...
Ben her yemekte yapmıyorum...Aslında önce salata yesem yemeği
daha az yerim ve kilolarla uğraşmam ama yapamıyorum....
Neyse salatayı nasıl yaptım bir anlatayım...

Malzemeler
Yarım göbek salata
1 salatalık
5-6 adet küçük domates
2 Havuç
1 Kırmızı biber
Lor peyniri rendesi
Yarım limon suyu
2 yemek kaşığı nar ekşisi
zeytinyağ, tuz

Yapılışı
Öncelikle göbek salatayı ve diğer sebzeleri bol su ile iyice yıkayalım.
Biraz sirkeli suda bekletelim. Göbek salatayı kurutucuda kurutalım.
İster elimizle, ister bıçakla doğrayalım. Salata tabağına alalım.
Salatalığı kabuklarıyla yuvarlak şekilde doğrayalım. Göbek salatanın
üzerine dizelim. Küçük domatesleri ikiye kesip salatalın üzerine yerleştirelim.
Havuçları uzunlamasına kesip salatanın kenarına yerleştirelim. Kırmızı biberleri
küçük küçük doğrayıp salatamıza ekleyelim. Salatanın üzerine lor peyniri
rendesini serpiştirelim. Salatanın üzerine nar ekşisi,limon suyu,tuz,zeytinyağ
karışımını dökelim. Salatamız masaya gelmeye hazır. Afiyet olsun...


2 yorum:

  1. Ohhh mis misss ellerine sağlık canımm.Çocukken domatesi peynirle karıştırıp ekmeğin arasına doldurur yerdik ne güzel severdik çok, bak aklıma o günlerim geldi lorlu salatanı görünce canımı istettin.afiyetler olsun canısı..

    YanıtlaSil
  2. Domatesli peynirli ekmeği ara ara ben yine yapar yerim... teşekkürler vişnapcım..:)

    YanıtlaSil