10 Ocak 2013 Perşembe

VİŞNELİ KAFES TART

filizceyemekler

Kar yağdı böyle oldu. Börekler, tartlar çaylar ve kahveler....
Aslında şu sıralar sebze yapmaya başlamıştım ama soğuk bana 
böyle sıcaklıklar yaptırıyor elimde değil:)))

Börek yalnız kalmasın dedim ve yanına bir de tatlı yaptım.
Yemek dergileri benim en sevdiklerim. Dergilerde beğendiğim ve
denemek istediğim tarifleri dergilerden yırtıp dosyalarım.
Dergilerin hepsini saklamak ve arşivlemek çok yer gerektiriyor.
Kendimce dosyalamak daha pratik geldi.

Vişneli Tartta dosyaladığım tariflerden, 
ilk defa denedim ama filizce değişiklikler yaptım biraz.

Malzemeler
1 paket oda sıcaklığında margarin
2 adet yumurta
1 su bardağı tozşeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un (3 su bardağı kadar)

Bütün malzemeleri bir kaba alalım ve iyice yoğuralım.
Ele yapışmayan bir hamur olmalı. Hamurdan bir parça üzeri için ayıralım.
Margarinle yağladığımız tart kalıbına hamuru yerleştirelim.
Hamurun üzerini çatalla delikler açalım.




1 paket dondurulmuş vişne
1 su bardağı tozşekeri bir tencerede biraz pişirelim.
Soğutalım ve içine biraz tarçın serpiştirelim.
Ben biraz zencefilde ince ince doğradım ve içine kattım.
Blenderdan geçirdim. Çok parçalamadım biraz taneli kaldı.
Yarım bardak pudra şekeri ilave edip karıştıralım.

(Ülkerİçim workshopta yaptığımız chocolete mousse daki
vişneli sosa zencefil çok yakışmıştı.)



Soğumuş vişne sosumuzu tart hamurunun üzerine dökelim.
Ayırdığımız hamuru merdane ile açalım ve ince şeritler halinde keselim.
Şeritleri tartımızın üzerine kafes şekli vererek dizelim.
175 derecelik fırında 30 dk üzeri kızarana kadar pişirelim.
(Fırınınıza göre derecenizi ayarlayabilirsiniz.)





Üzeri kızaran tartı fırından çıkartıp biraz dinlendirdikten sonra
üzerine pudra şekeri serpelim.
Yanına kahve veya çay afiyet olsun:)



5 yorum:

  1. Nefis olmus. Ellerine saglik..

    YanıtlaSil
  2. Filiz şekerim bunu ne zaman yaptın yok yok senin mutfağı iki dakkaya boş bırakmaya gelmiyor :) Kaldıysa bir dilim alayım canımmm ellerine sağlık afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  3. Filizciğim ellerine sağlık ben bunu nasıl gözden kaçırmışım.Bitmiştir kesin kalır mı hiç:)Bir daha yapışında bana sesleniver tatlım.Sevgilerimle çok öpüyorum seni..

    YanıtlaSil
  4. Hatice mutfakta çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  5. Vişnapcım çok teşekkürler, valla bitti ama sana özel yapacağım söz arkadaşım:)))

    YanıtlaSil