26 Şubat 2013 Salı

KLASİK PATATES YEMEĞİ

filizceyemekler





Selam Arkadaşlar,
Bu yemeğimin adına klasik dedim, çünkü herkesin evinde yaptığı  ve
benim çocukluğumda annemin de sık sık yaptığı bir yemek.
Ama ben de çok uzun zamandır yapmıyordum. Geçen gün aklıma geldi,
eski yemeklerimizi niye yapmıyoruz, hep farklı bir şeyler yapalım derken
gerçek tencere yemeklerimizi unutuyoruzdedim kendi kendime ve yaptımmmm......

Ve tarifi şöyle...

Malzemeler
5-6 adet orta boy patates
1 kuru soğan
150 gr kıyma
2 yemek kaşığı salça
biraz zeytinyağ
tuz ve karabiber

Yapılışı
Patatesleri ve soğanın kabuklarını soyalım. Patatesleri iri iri doğrayalım ve
suda bekletelim.Soğanları yemeklik ince ince kıyalım. Kıymayı ve soğanları
bir tencerede kavuralım.Çok az zeytinyağ gezdirelim ve salçayı da ekleyelim.
Şöyle bir karıştıralım.Patateslerimizin suyunu süzelim ve tenceremize ilave edelim.
Karıştıralım ve patateslerigeçecek kadar sıcak su koyalım.
Tuzunu ve karabiberini ekleyip tencerenin kapağını kapatalım.
Patatesler yumuşayınca yemeğimiz servise hazır......Afiyet olsun..

(Patatesleri kontrol edelim çok fazla yumuşayıp dağılmasın)



2 yorum:

  1. Filizciğim oyyy çok çok severim eşimde pek nazlanır patates yemeğini yerken .En güzel birlikte yiyelim seninle .Yanında zeytin ya da kuru soğan da oldu mu off off diyorum.Bak canımı istettin ellerine sağlık canımmm:)

    YanıtlaSil
  2. Yaparız seninle birlikte keyifle yeriz valla.. hem de ne güzel yeriz vişnapım....sağolasın canım....

    YanıtlaSil