21 Mart 2013 Perşembe

KIYMALI-PATATESLİ RULO BÖREK

 
filizceyemekler


Bu böreğimi de doğum günü için yapmıştım. Yufkaların üzerine sürdüğüm sos tarifini
uğurböceğimmutfağı blogunda gördüğümde değişik gelmişti ve bende denedim.
Yumaşak bir börek oldu, misafirlerim ve ben beğenerek yedik..:))





Malzemeler
6 adet yufka
500 gr kıyma
5-6 adet patates
2 adet soğan
sıvıyağ
tuz - karabiber - kırmızı toz biber

Yufkaların sosu için
1 yumurta
Yarım su bardağı aıvıyağ
Yarım su bardağı süt
3-4 yamak kaşığı yoğurt
1 paket kabartma tozu


Yapılışı
Öncelikle  soğanlarımızı rondodan geçirelim. Sıvıyağda biraz kavuralım ve kıymamızı
ekleyelim. Kavurmaya devam edelim. Tuzu ve karabiberimizi ilave edelim.
Kıymamız iyice kavrulunca patateslerimizi birer birer kıyma harcımızın içine
rendeleyelim. Karıştırarak pişirmeye devam edelim. Tuzunu ve baharatlarını
kontrol edelim az ise biraz daha ilave edelim. Harcımızı soğumaya bırakalım.

Yufkalarımızı üçgen şeklinde keselim hazırlayalım.
Diğer tarafta yufkalarımızın üzerine süreceğimiz sosumuzu hazırlayalım.

Üçgen yufkalarımıza sosumuzu fırça yardımıyla sürelim.
Geniş kısmına kıymalı patatesli harcımızdan koyalım ve sigara böreği
gibi rulo şeklinde saralım.

Diğer yufkalarımızı da aynı şekilde hazırlayalım. İç harcımı bol bol kullandığım
için yufkalarımın bir kısmına yine sosis ilavesiyle tamamladım:)

Ben böreğimi bir gün önceden hazır edip buzdolabında sakladım.
Sıcak olsun diye ertesi gün fırınladım.
Böreğimizin üzerine yumurta sarısı sürelim ve susam serpip,
175 derecelik fırında 35 dakika pişirilem.
Afiyet olsun....


2 yorum:

  1. Elinize sağlık en sevdiğim börek kıymalı sigara böreğidir. Nedense restoranlarda hep peynirli yapılır.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler İlhan Bey, benim çocuklar peynirli yemedikleri için kyımalıyı daha çok yapıyorum, patatesle de daha lezzetli ve yumuşak oluyor.

    YanıtlaSil