25 Nisan 2013 Perşembe

ELMALI YAĞSIZ KEK (SUZY'NİN KEKİ)



filizceyemekler


Şimdi anlatacağım keki ilk defa arkadaşım Suzy Öge'de yemiştim. Çok beğenmiştim.
Yağsız olması,  kepekli ve elmalı olması, diyet yapan ve tatlı krizine girenler için
nefis bir tat. Mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum.

Bir kaç kez yaptığım bir tarif ve yumuşak olduğu için eşimin de severek yediği bir kek.
Yanında kahve ile harika oluyor......

Suzy'e tarifi için çok teşekkürler....

Malzemeler

5-6 Elma
1 su bardağından az şeker (daha az bile olabilir)
1,5 su bardağı yulaf kepeği
2 su bardağı un
1 su bardağı ceviz veya fındık(rondodan irice çekelim)
Yarım su bardağı süt
2 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı tarçın
Kuru üzüm (evde olmayınca kullanmadım)
Biraz haşhaş (tarifte yok ben kullandım)


Yapılışı

Elmaların kabuklarını soyup rendenin iri tarafıyla rendeleyelim.
Diğer malzemelerle elma rendesini bir kapta buluşturalım.
Kaşık yardımıyla bütün malzemeyi karıştıralım.
(Sadece kek kalıbını ben yumuşak margarin ile yağladım.)
Kek karışımını kalıbımıza dökelim ve 175 derecede 20-25 dakika
pişirelim. Fırından çıkınca biraz dinlendirip servis tabağımıza alalım.
Üzerine tarçın veya ceviz serpiştirebiliriz.
Afiyet olsun.....



filizceyemekler


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder