25 Nisan 2013 Perşembe

KIYMALI POĞAÇA

filizceyemekler




Selamlar arkadaşlarım,
Poğaça hepimizin sevdiği kahvaltılarımızın, gün sofralarımızın ve pikniklerimizin
vazgeçilmezi. Ben de dün okullar tatil olunca, evimizde hiç eksik olmayan
çocuk misafirlerimize yaptım. Allah eksikliklerini göstermesin.
Yiğit'in arkadaşları bizdeydi ve onların sevdiği ve burun kıvırmadan yedikleri
kıymalı poğaçayı nasıl yaptığımı anlatayım:))

Ben bu poğaçayı Selma Hanımın Mutfak ve Tatlar bloğundaki Mayasız poğaça 'sından
esinlenerek yaptım:)))






Malzemeler

2 yumurta (1 sarısı üzerine sürülecek)
2 yemek kaşığı yoğurt
Yarım su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
1 paket kabartma tozu
2 çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı şeker
3 yemek kaşığı lor peyniri (beyaz peynirde olabilir)
Aldığı kadar un (5-6 su bardağı)

İçMalzemesi
Kıyma
soğan
domates
karabiber-tuz
Bütün malzemeleri kavuruyoruz.

Yapılışı

Bütün malzemeyi karıştırıp iyice yoğuralım. Ben lor peynirini hamurla karıştırıp
yoğurdum. (Çocuklar peynir yemiş oluyorlar:)) Hamur hafif ele yapışıyor ama
5-6 su bardağı un yeterli oluyor. Elimiz yapışırsa hafif unlayarak hamurdan
parçalar koparıp yuvarlayalım ve içine istediğimiz malzemeyi koyup kapatalım.

Ben daha önce kavurduğum kıymayı kullandım. Yağlı kağıt serdiğimiz fırın
tepsisine dizelim. Üzerine ayırdığımız yumurta sarısını sürelim ve 175 derecede
25-30 dakika pişirelim.
Afiyet olsun....



filizceyemekler


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder