29 Ağustos 2013 Perşembe

TEL ŞEHRİYELİ TAVUKLU KUSKUS PİLAVI



Bu günde sizlerle olmak iyi geldi bana:)) Kuskus pilavını çok severim.
Beni çocukluğuma götürür. Yaz tatillerinde köye giderdik. Rahmetli anneannem sabah
kahvaltısında erişteli kuskus pilavı yapardı. Rahmetli dedemde pilavı yer ve ya tarlaya
yada kahvehanesine giderdi. Benimde onunla birlikte kuskus pilavını yemek çok
hoşuma giderdi. Sonra kahvehanede çay ve bisküvi yemek harika bir şeydi çocukken.
Gerçi hala benim için güzel ama o eski tadı yok tabii....

Bu öğlen aslında bulgur pilavı yapmak için dolabı açtığımda bittiğini görünce kuskus
yapmaya karar verdim. Geçen gün tavuk haşlamıştım, tavuk suyu ve bir parça tavuk
kalınca tavuklu yaptım.

Malzemeler
2 su bardağı kuskus
yarım su bardağı tel şehriye
4 su bardağı tavuk suyu
1 yemek kaşığı margarin (Luna)
biraz zeytinyağ
tuz ve karabiber


Yapılışı
Margarin ve zeytinyağını pilav yaptığımız tencereye koyalım ve kızdıralım.
Tel şehriyeleri ekleyelim ve rengi kahve rengi olana kadar kavuralım.
Kuskusları ve tavuk parçalarını da ilave edip kavuralım.
Tavuk suyunu, tuzunu karabiberini ekleyelim ve karıştıralım.
Önce yüksek ısıda biraz pişirelim. Sonra ocağı kısığa alalım ve suyunu çekene kadar
pişirelim.

Ben anne usulü pilav pişince üzerine kağıt havlu koyup kapağını kapatıyorum ve
büyük bir beze sarıp demlendiriyorum.

Not: Tavuk suyunu yaparken bir dilim limon, 1 kesme şeker 2 diş sarımsak, 1 havuç ve
1 soğanı ve tavukları birlikte haşlıyorum ve suyunu süzüyorum.


3 yorum:

  1. Beni geçmişe götürdün,ah eski günler ah...
    Pilavın her türlüsünü seven ben uzun süredir kuskus pilavı pişirmediğimin farkına vardım,ellerine sağlık nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  2. Ahh canım istedi Filizciğim aslında yemek bloglarını aç karına ziyaret etmemek gerekli vallahi.Bir de güzel olmuş ki buradan uzanıp yiyesim geldi.Canım ellerine sağlık olsun sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. çok güzel görünüyor,bayıldım,kuskus pilavının tarifini merak ediyordum,kaç misafirliktir denk geliyordu,ellerinize sağlık

    YanıtlaSil