31 Ocak 2014 Cuma

BADEMLİ KAKAOLU KEK




Barceleona'ya gelirken yanıma birkaç yemek dergisi ve 
Chef Gülhan Kara'nın Çay Saati kitabını almıştım.
Dün kitaplara bakarken kek yapmak istedim.
Hem Yiğidin okuldan arkadaşı da gelecekti.
Hem de evde badem tozum vardı onunla ne yaparım 
diye düşünüyordum.
Kitapta bademli keki görünce işe koyuldum.

Tarifi aynen uyguladım ve sonuç süper.
Sadece kakaolu yaptım ki çocuklardan bir sorun çıkmasın.
Üzerinede çikolata eritip süsledim, severek yediler.

Malzemeler
4 adet yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
Yarım su bardağı sıvıyağ
Yarım su bardağı eritilmiş tereyağ
2 su bardağı elenmiş un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı toz badem
Yarım paket kakao

Üzeri için:
Yarım paket bitter çikolata
1 yemek kaşığı tereyağ
2-3 kaşık süt
toz badem


Yapılışı
Yumurtaları ve şekeri iyice çırpalım.
Süt ve yağı ekleyip çırpmaya devam edelim.
1 bardak unu, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip çırpalım.
Kalan 1 bardak un ve toz bademi ekleyip 
bu sefer tahta kaşıkla karıştıralım.



Kek karışımından bir miktarını bir kaba alalım.
Kakao ekleyip mikser ile çırpalım.

Beyaz kek hamurumuzu, yağladığımız kek kalıbına 
yarısını dökelim.
Üzerine kakaolu kek hamurumuzu da dökelim. 
Kalan beyaz hamurumuzu döküp kekimizi tamamlayalım.




170 derecelik ısıtılmış fırında 35-40 dakika pişirelim.
Pişip pişmediğini kürdan ile kontrol edelim.
Fırından çıkartıp 10 dakika dinlentirdikten sonra 
servis tabağına alalım.

Bitter çikolata ve tereyağı bir cezvede eritelim.
Eridikten sonra sütü ekleyip karıştıralım.
Servis tabağına aldığımız kekimizin üzerine
döküp, toz badem ile süsleyelim.




Afiyet olsun :))



2 yorum:

  1. Canımmm çok ta güzel olmuş pasta gibi ellerine sağlık afiyetler olsun,sevgi ile kal.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Blogunuzu beğendim ve sizi takibe aldım :)

    Sevgiler,
    Bende bloguma beklerim.
    http://hayatimakyajla.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil