14 Ocak 2014 Salı

MERHABA ARKADAŞLAR



Merhaba, merhaba, merhaba....

Hola,

Beni takip eden tanıdığım/tanımadığım arkadaşlarım.

Çok uzun zaman oldu, sizlerle burada yazışmayalı, tariflerimi paylaşmayalı.
Sizlerle bu yokluğumda neler oldu, neden bu kadar ara verdim, biraz paylaşmak
istedim. Ben sizleri ve bloğumu çok özledim. Belki sizlerde beni özlemişsinizdir
kimbilir :)))

Belki bazılarınız biliyor, ben artık yurtdışında yaşamaya başladım.

BALKONUMDAN OKUL MANZARAMIZ 
Eşimin işi dolayısıyla İspanya'ya gittik. Barcelona yakınlarında Sant Cugat de Valles
bölgesinde oturuyoruz. Çocuklarımız burada okula başladılar, biraz da onların geleceği
için böyle bir tercihte bulunduk. Bakalım zaman ne gösterecek......

1 Ekim 2013 itibariyle yurtdışı maceramız başladı. İlk iki hafta otelde kaldık. Bu arada
ev aramalarımızı yaptık ve şansımıza ikinci baktığımız evi kiraladık.
Evimiz eşyalı ve okulumuzun tam karşısında. Bu benim için çok iyi oldu diyebilirim.
İki oğlumda aynı okula gidiyorlar. İkiside İngilizce ve İspanyolca alıyor.
Okula geç başlamış oldular tabi. Büyük oğlum Baccalaureate sınıfına gidiyor,
yani üniversite öncesi hazırlık sınıfı. Küçük oğlum yine aynı kendi sınıfından başladı
yani 3. sınıfa devam ediyor. Dil sınıfına daha çok ağırlık veriyorlar, diğer derslerin bazılarına
girebiliyor. Sosyal ve uyumlu bir çocuk olduğu için dili bilmese de arkadaş ediniyor.
Çocuk dili diye bir şey varmış onu burada öğrendik:)))
Bizimle birlikte 3 Türk ailesi var burada. Çocuklar aynı okuldalar ve evlerimiz çok yakın.
Benim için ve çocuklar için çok iyi oldu.

Ben henüz dil kursuna başlamadım. Ev bul, okul bul, evi yerleştir derken zaman bir şekilde geçti.
İstanbul'dan pek birşey getirmedim. Evde temel eşyalar vardı ama mutfak eşyası ve ufak tefek şeyleri
(Evimizin Herşeyi) İKEA'dan aldık. Şu anda az ve öz eşyamız var.

Yılbaşı için iki haftalık tatilimizde İstanbul'a geldik. Birinci evimizi özlemişiz.
Akrabalarımızla, komşularımızla,arkadaşlarımızla hasret giderdik.
Çok yoğun ve koşuşturmalı iki hafta sonunda 7 Ocak 2014 de ikinci evimize geri geldik.

İstanbul'a gelmek bize iyi geldi de, çocuklar buraya gelince okula gitmekte biraz zorlandılar.
Önüzdeki hafta inşallah tekrar alışırlar.

EVİMİZDEN GÖRÜNEN GÜN BATIMI


Burası sakin bir yer, ben sevmeye başladım:)
Yiğit'in sınıf arkadaşlarının velileriyle bir yemekte tanıştık, sıcak kanlı insanlar.
Umarım dillerini öğrenince daha güzel arkadaşlıklar kurabilirim.

Burada marketleri, pazarları dolaşarak tanımaya çalışıyorum. Yemek kitapları alıyorum,
buranın lezzetlerini tadıyorum. Bazı şeyler burada yok mesela kırmızı mercimek, mesela
kereviz (kereviz sapı var), mesela salça ve benim için en önemlisi beyaz peynir.....

Ama alışıyorum yavaş yavaş... Çocuklarda alışırsa daha çok rahatlayacağım, şimdiden İstanbul'a dönüş günü sayıyorlar. Bu sene böyle geçecek herhalde...


Daha önce Barcelona'ya ilk gelişimizi de anlatmıştım.
http://filizceyemekler.blogspot.com.es/2013/02/barcelona-gezimiz.html





6 yorum:

  1. Ahhh canım yeni yerler,yeni insanlar ve yeni bir dil ,çok zor ama alışacaksın :( Tariflerini gezdiğin yerleri de yaz mutlaka tanıyalım,görelim oraları.Kendine çok iyi bak canım.

    YanıtlaSil
  2. Yeni yerler, yeni insanlar dilini öğrenince daha güzel olacak... gezdiğim yerleri lezzetleri yazmaya çalışacağım tabiii becerebildiğimce....teşekkürler canım Burcum:))

    YanıtlaSil
  3. bloğa hoş geldin Filizcim, sık bekleriz bak:) seninle başka bir kültürü tanımış olucaz bizde, sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. mehtapcım hoşbuldum, umarım daha sık burada olacağım....elimden geldiğince ben tanıdıkça sizlere buradan aktaracağım... sevgiler benden:)

    YanıtlaSil
  5. Yazıyı okurken çok kıskandım... İspanya eşimle yaşamak istediğimiz yer bunun için de uğrasmaktayız biraz zor olacak ama bakalım kısmet...
    Uzakta yaşamak biraz zor olsa gerek ama dil problemi ortadan kalkınca daha rahat edersiniz eminim...
    Bu arada İspanya'da İtalyan marketlerinde salça satıldığını okumuştum aklınızda olsun..

    YanıtlaSil
  6. teşekkür ederim Simge, dil problem olsada insanlar çok içten, bir şekilde anlaşıyoruz:)) Barcelona'da bir Türk'ün işlettiği dönerci salça ve diğer ürünleri satıyor oraya bakmıştık.. Diğer yerleri de keşf edeceğiz yavaş yavaş... Sizde hadi gelin çok iyi olur:))

    YanıtlaSil