25 Ocak 2014 Cumartesi

NARANJALI ŞEKERLİ KURABİYE




Merhabalar / Hola!
Güzel hafta sonları geçirmeniz dileğiyle.
Bu gün anne kurabiyesi yaptım. 
Çok sevdiğim bir blog yazarının 
Güler Hanımın tarifini denedim. Kendimce Yemek sitesinde 
tarifi dün gördüm. Kurabiye yapmakta istiyordum ve bu sabah 
mutfakta işe koyuldum.
Eh ben ismini İspanyolca verdim biraz havam olsun değilmi:)))
Naranja (naranha) diye okunuyor yani portakal.
Orjinal tarifi buraya tıklayarak görebilirsiniz.

Ben evdeki malzemelere göre yaptığım için biraz değişik oldu sadece.

Malzemeler
4 yumurta 
(1tane sarıyı ayırıyoruz, sonra üzerine süreceğiz)
1,5 su bardağı şeker 
(evde o kadar kalmış:)  az şekerli sevenler için güzel)
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
1 paket kabartma tozu
çay kaşığının yarısı kadar karbonat 
(ben koymak istedim)
Üzeri için biraz toz şeker
Un 
(aldığı kadar çünkü bu tarif unu çok seviyor)
1 portakal kabuğu rendesi 
2 mandalina kabuğu rendesi
(evde portakal kalmayınca çareler tükenmez mandalina takviye edilir)




Yapılışı
Yumurtalardan birinin sarısını ayırarak, toz şeker ile krema kıvamını 
alana kadar çırpalım.
Süt ve sıvıyağı ekleyip çırpalım.
Kabartma tozu ve karbonatı ekleyelim.
Portakal ve mandalina kabuğu rendesini ilave edelim.
Unu yavaş yavaş ekleyelim. 
Ben neredeyse 1000 kg paketten 1 bardak eksik un kullandım.
Hamur yumuşak ve elastik oluyor. Elinize çok yapışmayacak
şekilde bir hamur elde edene kadar un ilavesi yapın.
Siz kendinize göre ayarlayın.
Yumurtalara ve bardak ölçüsüne göre un alımı farklı olabilir.

Neredeyse bir tepsilik daha hamurum arttı. 
Buzdolabına koydum, önümüzdeki günlerde yine yapacağım:))

Biraz irice parçalar koparıp elimizde yuvarlayalım.
Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizelim.
Üzerine yumurta sarısı sürelim ve biraz bolca 
tozşekeri serpelim.
170 derecede ısınmış fırında üzeri pembeleşene kadar
30 dakika fırınlayalım.

Fırından çıkaralım ve mis gibi portakal kokusuyla
afiyetle yiyelim.
Benim oğlanlar sıcak sıcak öyle yaptılar.







2 yorum:

  1. havanı severim canıım, bende bu naranja nedir diyorum:)) Kurabiye gibi tatlısın sevgili Filiz, ellerine sağlık ,çok güzel olmuş...

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim güzel yorumun içn mehtapcığım... :))

    YanıtlaSil