31 Ocak 2014 Cuma

PATATESLİ PIRASALI GÜL BÖREK




Malzemeler
1 paket baklavalık yufka (10-12 adet yaprak çıkıyor)
3 adet iri boy pırasa
2 adet iri patates
bir tutam maydonoz
tuz-karabiber-kırmızı toz biber
sıvıyağ
tereyağ 
süt

Yapılışı
Pırasaları ince ince doğruyoruz.
Patatesleri rendenin iri tarafıyla rendeliyoruz.
Önce pırasaları tereyağ ve sıvıyağ koyduğumuz 
bir tavada soteliyoruz.
Patatesleri tek tek rendeleyip hemen tavamıza atıyoruz ki
kararmasınlar.




Böreğimizin iç harcını biraz pişiriyoruz.
Tuzunu ve baharatlarını katıyoruz.
Maydonozu kıyıp ocağı kapattıktan sonra ilave ediyoruz.
Harcımız hazır.

Başka bir tavada tereyağını eritip içine biraz süt ekliyoruz.
Baklava yufkalarımızı bu karışım ile hafifçe ıslatıyoruz.
Ben iki kat baklava yufkasını da ıslattım.
Üst üste koydum ve üzerine harcımızı yaydım.
Tek katta denedim ama biraz ince oluyor. 
Zevkinize göre yapın derim.




Sonra rulo şeklinde sarıyoruz ve gül şekli veriyoruz.




Ben yağladığım borcama dizdim.
Kalan tereyağlı sütlü karrışımı böreklerimin
üzerine fırça yardımıyla sürdüm ve
200 derecede 25-30 dakika kızarana kadar pişirdim.






Afiyet olsun...





4 yorum:

  1. Merhabalar,
    Ellerinize sağlık. Nefis görünüyor. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar selda, sevgileriniz aldım teşekkürler...:))

    YanıtlaSil
  3. Filizciğimmm ellerine sağlık baklavalık yufkalarla börekler çok güzel oluyor,gördüm canımm istedi kaç gündür börek yapmak vardı aklımda benim ,afiyetler olsun canım bir de ben pasta da gördüydüm dur o güzel pastayı bulayım çok öptümmm .

    YanıtlaSil
  4. Canım Vişnap çok sağolasın... baklavalık yufka çok pratik hemde burada başka yufka yok...:)

    YanıtlaSil