23 Ocak 2014 Perşembe

SULU KÖFTE (EKŞİLİSİNDEN)







Dün akşam biber dolmamızı yaptık. Tarifini biraz önce yazmıştım.
Eh tencerede biraz suyu kaldı ve harcıda kalınca bu malzemeyi değerlendirmek lazım.

Ne yapmalı tabikide Sulu Köfte...
Neler kullandım...

Malzemeler
Kalan kıymalı dolma harcı
1 adet limon suyu
1 yumurta sarısı
1 yemek kaşığı un
biraz su

Kalan dolma harcımı küçük küçük yuvarlayıp,misket köfteler yaptım.
Unladığım bir tepsiye misket köftelerimi koydum ve salladım.
Unun her yerine bulaşmasını sağladım.

Kalan dolmanın suyuna çok az daha su  ve yarım limon suyu ilave ettim.
Küçük köftelerimi teker teker suyu bıraktım. Yavaşca bir kaşıkla karıştırdım.
Tencerenin kapağını kapatıp, pişmesini bekledim.

Diğer tarafta yarım limonun suyu, bir yumurta sarısı, 1 yemek kaşığı un
ile bir terbiye hazırladım.

Köftelerim pişince, terbiyeyi yavaş yavaş yemeğime ilave ettim.
Terbiyeyi dökerken diğer elimle karıştırdım ki topaklanmasın ve
yumurtalar hemen pişmesin.

Evet sulu köftem hazır... Hem güzel bir yemek oldu hem de kalan malzemeleri
değerlendirmiş oldum.

Mutlaka sizlerde böyle kalan malzemeleri değerlendirerek yemekler yapıyorsunuzdur.




1 yorum:

  1. Miss gibi sulu kofte..afiyetler olsun..en iyisini yaopmissiniz bazen bende artan suyuna ve mlz.ye yapiveriyorum eksili kofte:) elinize saglik

    YanıtlaSil