5 Şubat 2014 Çarşamba

ISPANAKLI GÜNEŞ POĞAÇA


Nagihan Yiğit'in güneş poğaçası


Blogumu açmamda destekleyen, kendi yaptığı güzel lezzetleri de 
grubumda paylaşan Kardeşim Nagihan Yiğit'in güzel bir tarifini 
daha sizlerle paylaşmak istiyorum...
Onun anlatımıyla tarifi yazacağım... Teşekkür ederim kardeşim:))

Ben adına poğaça dedim çünkü hamur malzemesi, poğaça hamuru gibi...

Malzemeler
Hamur için: 4 su bardağı un
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
tuz
su

İç için: 1 su bardağı lor yada beyaz peynir
1 bağ ıspanak
karabiber,pulbiber

Yapılışı
Ispanakları yıkadıktan sonra incecik doğrayın.
Peynir ve dilediğiniz baharatlarla elle yoğurarak harmanlayın.

Hamuru için un, yağ ve yoğurdu karıştırma kabına alın.
Kabartma tozu ve tuzunu atıp kıvam alıncaya kadar biraz su ekleyerek yoğurun.
Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur oluncaya kadar yoğurun. 
Hamuru iki parçaya bölün ve çok ince olmamak şartıyla tepsi büyüklüğünde açın. 


Nagihan Yiğit

Nagihan Yiğit



İç malzemeyi resimdeki gibi ortasına ve kenarlarına yerleştirin.
Diğer hamuru da aynı şekilde açıp, üzerine kapatın.
Ortasına koyulan için üstüne bir fincanla kapayarak kenarlarını 
çatalla bastırarak kapayın. 
Kapanan kenarları iki parmak kalınlığında kesip, ıspanaklı iç 
üste gelecekşekilde çevirin.

Nagihan Yiğit




180 derece önceden ısıtılmış fırında kızarıncaya kadar pişirin.
Ispanaklı güneş poğaçamız hazır, afiyet olsun....


Nagihan Yiğit'in yapım aşamalarının fotoları

5 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım uzun zamandır denemek istediklerimin arasında bu tarif…
    Nefisss görünüyor ellerine emeğine sağlık…
    Afiyetler olsun sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Kardeşimin ellerine emeğine sağlık... bende henüz denemedim ama yapmak istiyorum...teşekkür ederim Emel Yılmaz Akan:)

    YanıtlaSil
  3. kardeşinin ellerine sağlık. Bakalım ben ne zaman yapabileceğim. Bu yabancı site fotosunu bende face sayfamda paylaşmıştım ve hala yapamadım.Süper ..

    YanıtlaSil
  4. Görünümü çok cezpedici gerçekten Nursevin Hanım...
    Bir gün yaparız artık ...

    YanıtlaSil
  5. yapım aşamasını da çekmiştim ben,onları da göndereyim fotoları değiştir bence :) Aslında tadında farklı bir durum yok görsel olarak çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil