19 Şubat 2014 Çarşamba

MANTARLI PATATESLİ BÖREK


Malzemeler
4 adet yufka (İstanbul'dan Kevser arkadaşım getirmişti)
1 paket mantar
4-5 adet haşlanmış patates
1 soğan
1 yumurta
zeytinyağ
tuz
kırmızı toz biber
Sos malzemesi:
Miktarı isteğinize göre ayarlayın ben biraz bol
yapıyorum, kalanı üzerine döküyorum.
Daha yumşak bir börek oluyor.
süt
yoğurt
tereyağ

Yapılışı
Öncelikle mantarlarımızı temizleyelim. 
Mantar yıkanmaz deselerde ben yıkıyorum.
Sonra küçük küçük doğrayalım.
Soğanımızı da yemeklik doğrayalım.
Bir tavada soğan ve mantarlarımızı zeytinyağ ile biraz pişirelim.
Fırın tepsimizi yağlayalım.
Yufkalarımızdan birini tepsimize yayalım.
Süt, yoğurt, yumurta ve erittiğimiz tereyağımızdan karıştırıp bir sos yapalım.
Pişen mantarlarımıza haşlanmış patateslerimizi rendeleyelim.
İçine tuzumuzu ve baharatlarımızı ekleyelim.
Güzelce bütün malzemeleri karıştıralım.
İsterseniz harcımıza biraz daha zeytinyağ koyabilirsiniz.
Patates yağı kaldırıyor.

Fırın tepsisine yaydığımız yufkamızı kaşık ile 
sosumuzla ıslatıyoruz.
İkinci yufkamızın yarısını da parçalayarak tepsimize döşüyoruz.
Tekrar sos ile ıslatıyoruz.
Diğer yarısını da aynı işlemden geçiriyoruz.
Börek harcımızı tepsimize eşit şekilde yayıyoruz.
Kalan yufkalarımızı aynı şekilde harcın üzerine yayıyoruz
 ve sos ile ıslatıyoruz.
Son yufkamızı da yayıp kalan sosun tamamını
böreğimizin üzerine döküyoruz ve yayıyoruz.
Böreği keskin bir bıçakla dilimliyoruz ve biraz bekletiyoruz.
Sosu iyice çekiyor.
İstenirse üzerine yumurta sarısı sürülebilir.
Isıtılmış fırında üzeri kızarana kadar 30-35 dakika 
pişiriyoruz.




2 yorum:

  1. ORALARDA HAZIR YUFKA YOKMUŞ DUYMUŞTUM. Ellerien sağlık ..çok severiz .. çokda güzel duruyor

    YanıtlaSil
  2. Burada hazır yufka yok... ama baklava yufkası gibi yufka var, paketlerde hazır hamurlar var. Pizza hamuru gibi... İstanbul'dan gelen arkadaşlara sipariş veriyoruz biz de...yorumunuz için teşekkürler Nursevin hanım:)

    YanıtlaSil