24 Mart 2014 Pazartesi

TEREYAĞLI İRMİK HELVASI




 Dün pazar akşamı tatlı canımız istedi ve en çabuk-kolay ne yaparım diye düşünürken,
dolaptaki irmiği gördüm. İrmik helvası daha önce pek yapmadığım bir tatlıdır.
Ama çok severim, ölçüler aklımda değildi tabi.. Aklımda ölçü tutmam zaten...
Yine google amca sağolsun:)))
Çokta güzel oldu, ev halkı da keyiften dört köşe oldu tabii:))

Malzemeler
125 gr tereyağ
250 gr irmik
1 paket dolmalık fıstık
1,5 nescafe fincanı tozşeker
1 nescafe fincanı süt
3 nescafe fincanı su


Yapılışı
Öncelikle helvamızın şerbetini bir tencerede kaynatalım.
Şerbetimizi süt, su ve şekeri kaynatarak yapalım ve soğumaya bırakalım.

Başka bir tencerede tereyağımızı eritelim, yakmadan dolmalık fıstıklarımızı kısık ateşte kavuralım.



İrmiğimizi rengi koyulaşınca hazırladığımız şerbetimizi dikkatlice tenceremize dökelim.
Kendimizi sıcak buhardan koruyalım.
Şerbetimizin iyice çekmesini sağlayalım ve karıştıralım.


Kısık ateşte suyunu çekene kadar kaynatalım.
Sonra ocağı kapatalım ve tenceremizin üzerini pilavda olduğu gibi kağıt
havlu ile kapatalım. Tencerenin kapağını kapatalım ve üzerine bir bez örtelim.

15-20 dakika irmik helvamızı dinlendirelim.

Sonra sıcak sıcak servis yapalım. Afiyet olsun.
Kıvamı yumuşak sanki un helvası gibi oldu....
Biz beğendik bakalım sizler beğenecekmisiniz:))


4 yorum:

  1. filiz canım ellerine saglik
    bu aksamda benim canım cekti. Kalkıp yapsam mı ki:)
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. canın çekmesin, sen daha güzelini yaparsın..teşekkür ederim gülaycım:)

    YanıtlaSil
  3. İrmik Helvası mı yapsam diyordum,google amcaya bakınca senin yaptığın da ilk sayfada çıktı :) ne güzel :)
    ben de deniyeyim bakalım nasıl olucak...Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Güzel görünüyor elinize sağlık.Bu akşam yapıyorum ben de . Konu komşuya da dagiticam güzel olur inşallah ..

    YanıtlaSil