6 Mart 2014 Perşembe

ZEYTİNYAĞLI GİRİT KABAĞI DOLMASI



Zeytinyağlı yemekleri sevmeyen varmıdır bilmem ama ben ve eşim bayılıyoruz.
Bir trakyalı olarak annemin mutfağında zeytinyağlı yemek pek olmazdı.
Yani soğuk yemek yenmezdi, yemekler sıcak olmalıydı.
Evlendikten sonra yemek yapmayı öğrendim. 
Dergilerden, kitaplardan deneyerek bir şeyler yaptım.
Eşimin çok sevmesi de benim daha çok yapmama bir nedendir.

Barcelona'da bizim biberlerimiz gibi küçük dolmalık biber yok.
Ya da ben rastlamadım. Geçen gün markette yuvarlak tombul kabakları
görünce zeytinyağlı yaparım diye aldım. 
Yaptım bakalım nasıl olmuş...



Malzemeler
5 adet girit kabağı
1 cup pirinç (ikea nescafe fincanı)
2 adet soğan
1 paket dolmalık fıstık
yarım paket kuş üzümü
2 adet domates
bir tutam maydonoz
1 cupdan az sıcak su (iç pilav için)
karabiber
kuru nane
tuz
şeker
2 yemek kaşığı tarçın
1 çay bardağı zeytinyağ
1 adet limon suyu
sıcak su (kabakların üzerine)



Yapılışı
Kabaklarımızın içini çay kaşığı ile dikkatlice çıkaralım.
Pirinçlerimizi güzelce yıkayalım.
Kuş üzümlerimizi bir kasede suyun içinde bekletelim.
Soğanımızı yemeklik doğrayalım ve zeytinyağında biraz kavuralım.
Dolmalık fıstıklarımızı da katıp hafif pembeleşince pirinçlerimizi ilave edelim.
Domatesimizi de küp küp doğrayalım. 
Kavrulmuş pirinçlerimize domateslerimizi ekleyelim.
Kuş üzümlerimizi yıkayıp harcımıza ekleyelim.
Tuzumuzu, 3-4 kesme şekerimizi, kuru nane, tarçın ve karabiberimizi,
1 cuptan az sıcak suyumuzu da ekleyip pilav harcımızı diri kalacak
şekilde pişirelim.
Suyunu çekince kıydığımız maydonozumuzu karıştıralım.

(Dereotu bulamadığım için ben koyamadım, ama siz mutlaka dereotu ekleyin)

İçini oyduğumuz kabaklarımıza pilav harcımızı dolduralım.
Kestiğimiz kapakları üzerine kapatalım.
Tenceremize kabaklarımızı dizelim.
Üzerine sıcak su ve biraz zeytinyağ, tuz,şeker,limon suyu
karışımını ilave edelim ve kısık ateşte kabaklarımız
yumuşayana kadar yemeğimizi pişirelim.



Kabaklarımız pişince kendi tenceresinde soğuyana kadar bekletelim.
Zeytinyağlı yemekler kendi tenceresinde soğuyana kadar 
bekletilirse daha lezzetli oluyor.
Dinlenmiş kabaklarımızı servis tabağına alalım ve afiyet olsun...





8 yorum:

  1. ellerine sağlık çok güzell.:) afiyetle yiyin

    YanıtlaSil
  2. Girit kabağını ben de bir kez alıp yaptım, görüntüleri çok şeker bence :) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Bizim buralarda bu tur kabaklar ancak ekim ayinda bulunuyorsada markete gittigimde bakacagim yinede tarif cok guzel, bulursam bende deneyim..Elinize saglik..

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim Nursevin Hanım...

    YanıtlaSil
  5. Evet Özgeciğim tombik tombik çok şirinler bende beğendim, güzelde oldu, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  6. Bulduğunuz zaman deneyin derim, güzel bir görüntüsüde var, lezzeti de güzel, bloguma yorum bıraktığınız için teşekkür ederim dostbahçesindenlezzetler:)

    YanıtlaSil
  7. ne şirin şekilli bir kabak bu içine ne koysan yakışıyor ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  8. Birsence size katılıyorum çok şirin bir kabak:)

    teşekkür ederim...

    YanıtlaSil