10 Nisan 2014 Perşembe

DAMLA ÇİKOLATALI HİNDİSTAN CEVİZLİ MUFFİN




Merhabalar arkadaşlarım,
Bu gün keyfim yerinde sabah Sant Cugat'ta kurulan pazara gittim, gezdim biraz.
Cumartesi İstanbul'a gideceğimiz için de mutluyum aslında.
Buralarda biraz sıkıldım bu sefer. İstanbul, akrabalarım ve arkadaşlarım tabi Arıköy'deki
evim bana çok iyi gelecek. Biraz enerji depolayıp döneceğiz...:)))

Bir kaç kez Muffin denemelerim oldu ama tam istediğim gibi olmayınca burada paylaşmadım.
Bu hafta başı yaptığım muffini beğendim ve bloguma eklemek istedim.
Bu tarif benim ortaokul arkadaşım Nimet Fıstıkçı'ya ait. O birgün kızıyla yapıp fotosunu
benim grubumda paylaşmıştı. Onun tarifinde filizce değişiklik yaptım ama lezzet ve
görünüm çok güzel oldu.



Gelelim muffin tarifine:
Malzemeler
3 yumurta (oda sıcaklığında)
1 bardak süt (ılık)
25 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
1,5 su bardağı şeker
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 su bardağı un (elenmiş)
4 yemek kaşığı hindistan cevizi rendesi
4 yemek kaşığı damla çikolata

Yapılışı
Yumurta ve şekeri krema haline gelene kadar çırpalım.
Yumuşak tereyağını ekleyip tekrar çırpalım.
Sütü ekleyelim.
Un, kabartma tozu, vanilyayı  bir tarafta karıştıralım ve harcımıza
yavaş yavaş ekleyip çırpmaya devam edelim.
Hindistancevizi ve damla çikolataları da ekleyelim ve spatula yardımı ile harcımıza karıştıralım.

Harcımız hazır olunca bir kaşık yardımıyla kağıt muffin kalıplarımıza pay edelim.
Çok doldurmayalım. Üzerine de biraz damla çikolatadan koyalım.




175-180 derece önceden ısıtılmış fırınımızda 30-35 dakika pişirelim.
Muffin harcından görülen 12 adet muffin ve aliminyum muffin kalıbı ile
5 adet daha muffin çıktı.






Afiyet olsun..






6 yorum:

  1. ne harika şeyler bunlar:)

    YanıtlaSil
  2. Kendimce şeyler beğendiğinize sevindim :))
    ben de beğendim:))

    YanıtlaSil
  3. Canım günlerin hep keyifli musmutlu olsun Muffinlerin gibi iç acıcı muhteşem lezzetli geçsin sevdiklerinle beraber ömrün.Bayıldım şık sunumuna harika görünüyorlar ellerine yüreğine sağlık afiyetler olsun Filizciğimm.<3<3

    YanıtlaSil
  4. Çok lezzetli görünüyorlar. Ellerinize sağlık. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  5. Vişnap çok teşekkür ederim, hepimiz keyifli günler geçirelim sevdiklerimizle...:)

    YanıtlaSil
  6. Selda beğendiğinize sevindim teşekkürler:)

    YanıtlaSil