31 Ekim 2014 Cuma

ARPA ŞEHRİYELİ PİLAV



Herkesin bir pilav yapma usulü vardır. Ben kavurarak yapmayı biliyorum.
Annemden böyle gördüm, böyle devam ediyor.
Bazen çok güzel tutuyor bazen lapa gibi oluyor ama ben pilavı sevenlerdenim.
Her şekliyle.... :)))



Malzemeler
1 cupa büyük nescafe fincanı pirinç
Yarım çay bardağı arpa şehriye
1 yemek kaşığı dolusu tereyağ
1 kupa sıcak su
1 kupa sıcak tavuk suyu
1-2 yemek kaşığı kadar zeytinyağ
tuz

Yapılışı

Öncelikle pirincimizi bir güzel yıkayalım. Beyaz suyu bitene kadar yıkıyorum.
Pilav tenceremizde tereyağımızı eritelim. Arpa şehriyelerimizi ilave edelim.
Kısık ateşte tereyağımız yanmasın, arpa şehriyelerini kahverengi olana kadar kavuralım.
Zeytinyağımızı da ekleyelim ve yıkadığımız pirincimizi ekleyelim.
Kavurmaya devam edelim. Pirinç şeffaflaşana kadar kavuralım.
Tavuk suyunu ve normal suyu katıp, tuzunu ekleyelim. (tuz kendi damak tadınıza göre)
Önce yüksek ısıda daha sonra kısarak pilavımızı pişmeye bırakalım.
Suyunu çekene kadar bekleyelim ve ocağımızı kapatalım.
Tenceremizin üzerine  kağıt havlu koyup kapağını kapatalım.
Pilavımız demlenmesi için tenceremizi büyükçe bir beze saralım.

10-15 dakika sonra pilavımız servise hazır. Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. Filizciğim vallahi bende pirinç pilavını çok sevenlerdenim illa da pirinç olsun isterim pilav yapacağım zaman ne güzel göründü gözüme pilavın tane tane eline sağlık canım arkadaşım afiyetler olsun çok öpüyorum seni.<3 :*

    YanıtlaSil
  2. canım bende seni öpüyorum, pilavımı beğendiğine sevindim, teşekkürler vişnapım:))

    YanıtlaSil