14 Ekim 2014 Salı

AVAKADO SOS (GUACAMOLE SOS)





Geçen pazar her zamanki gibi evdeydik. Can sıkıntısını en iyi mutfakta atabiliyorum.
Farklı bir şey denemek istiyordum ve dolabı açınca karşıma avakado çıktı:))
Daha önce denemek için almıştım. Güzel olgunlaşmışlar, tam Guacamole sos yapılacak
kıvama gelmişler. Biraz internette sosla ilgili araştırma yaptım.
Filizce bir Guacamole sosu ortaya çıktı. Çok sevdiğim bir meyve değil aslında.
Yinede değişik tatları denemek hoşuma gidiyor.



Malzemeler
3 adet olgunlaşmış Avakado
1 adet kırmızı soğan
3 diş sarımsak
1 adet lime suyu (yeşil limon)
1 yemek kaşığı nar ekşisi
4-5 yemek kaşığı zeytinyağ
yarım çay kaşığı deniz tuzu
yarım çay kaşığı karabiber
biraz öğütülmüş tane karabiber

Yapılışı
Avakadoları ortadan kesip içindeki çekirdeğini çıkaralım.
(Bu arada çekirdeklerini çok sevdim ve fotoğrafta yerini aldılar..)
Soğanı çok minik olacak şekilde doğrayalım. Sosun içinde çok belli belirsiz gözükmeli.
Sarımsakları havanda ezelim.
Avakadolar yumuşak olmalı, kaşıkla kabuğundan ayıralım.
Bir kase içinde avakadoları çatal ile iyice ezelim.
Diğer malzemeleri kaseye alalım ve sos ile özleşene kadar karıştıralım.
Ben çırpma teli ile iyice çıptım. Büyük bir kavanoza doldurdum ve üzerine zeytinyağ
koydum. Bakalım kaç gün dolapta dayanacak.

Bu sos, cips ile çok yakışıyor. Ben ekmeğin üzerine sürüp yedim ve çok sevdim.
Denemekte fayda var diyorum...

Afiyetle....




Çok yararlı bir meyveymiş ve zayıflama işinde de etkileri büyük..  http://www.secilkenar.com.tr/makaleler/saglikli-zayiflama/avakado.html

Avakado hakkında kısa bilgi:
Avakado, anavatanı Orta Meksika olan çiçekli bitkiler sınıfından tarçın ve kafur
ağacını da içine alan defnegilller familyasına ait bir ağaç ve bu ağacın meyvelerinin adıdır.
Bilgi: Vikipedi

1 yorum:

  1. Şahane olmuş. Böyle pratik ve hazır sosları çok seviyorum. Ellerinize sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil