14 Kasım 2014 Cuma

BUĞDAY RİSOTTO




Mutfakta artan malzemelerden yeni yemekler yapmayı seviyorum. Daha önceki paylaşımlarımda da
filizce tariflerim olmuştur. Şimdi tarifini yazacağım yemeğim de filizce bir yemek oldu.
Aşuremden kalan buğdayları önce çorba olarak değerlendirmek istedim ama mutfağa girince fikir
değişti:))) bakın neler yaptım...

Malzemeler
Dolu dolu bir tabak aşurelik buğday  (haşlanmış)
yarım su bardağı kadar karabuğday (haşlanmış)
1 adet orta boy kuru soğan
1 adet orta boy havuç
1 dolu yemek kaşığı domates salçası
1 su bardağı kadar sıcak su
zeytinyağ
tuz- karabiber - kuru nane

Yapılışı
Kalan buğdaylarımı tencereme aldım.
Domates salçası ile buğdayları biraz kavurdum.
Soğanı rondadan geçirdim.
Havucu rendenin ince tarafı ile rendeledim.
Malzemelerin hepsini tencereye ilave ettim.
Zeytinyağ, tuz,karabiber,kuru nane ile tatlandırdım.
Biraz kaynattım. Suyunu çok çektirmedim.
Hafif sulu bir kıvamda risotto oldu... tabi filizce bir risotto...:)))

Afiyet olsun....

1 yorum:

  1. Ohhh miss gibi olmuş canım eline emeğine sağlık bende kalan malzemelerimi mutlaka değerlendirmek isterim bir başka lezzetle bayağıda güzel lezzetler çıkıyor evde de beğenilip sevildimi daha bir mutlu oluyoruz değilmi canım çok öpüyorummm Sevgilerimi yolluyorum.

    YanıtlaSil