29 Ocak 2015 Perşembe

FIRINDA TOP KÖFTE




Merhabalar,
Yılbaşı için İstanbul'a gittiğimde Arıköy evimde yapmıştım. Yayınlamak bu güne kaldı.
Daha öncede MakarnaLütfen ürünleriyle yaptığım yemekleri paylaşmıştım. Makarnalarını
ve diğer ürünlerini severek tüketiyoruz. Bu yemeğimde de köfte harcını kullandım.
Diğer köfte harçlarına göre daha sağlıklı ve nasıl yaptığını bildiğim içinde içim rahat kullanıyorum.


Malzemeler
500 gr kıyma
makarna lütfen köfte harcı (bir paketin yarısı)
paketin üzerinde yazdığı şekilde yaptım.
1 yumurta ve biraz su
isteğe göre baharat

4-5 adet patates
2-3 adet yeşil biber
2-3 yemek kaşığı domates salçası
2-3 yemek kaşığı makarna lütfen salçası
2-3 yemek kaşığı makarna lütfen ketçabı
2 diş sarımsak
bir tutam maydanoz
biraz su
tuz- karabiber
zeytinyağ



Yapılışı
Kıymamızı köfte harcı,yumurta ve biraz su ile iyice yoğuralım. İstediğiniz baharatları da ekleyebilirsiniz. Küçük yuvarlak köfteler hazırlayalım.
Köfteleri daha önce hazırlayıp, buzdolabında dinlendirirsek daha iyi oluyor.

Patatesleri dilim patates şeklinde doğrayalım.
Zeytinyağ ile fırın tepsimizi yağlayalım.
Patatesler ile top köftelerimizi fırın tepsimize yerleştirelim.
175 derecede 15-20 dakika üzerleri kızarana kadar pişirelim.

Diğer tarafta salça ve domates soslarımıza sarımsaklarımızı rendeleyelim.
Biraz zeytinyağ ve su ile karıştıralım.
Tuzunu karabiberini ekleyelim. Çok tuz koymayalım, köfte harcında tuz var çünkü.
Patates ve köftelerimizin üzerine biberlerimizi yerleştirelim.
Sosumuzu kaşık yardımıyla her tarafına pay edelim. Sosunu sulu seviyorsanız biraz su ilavesi yapabilirsiniz. Tekrar fırına verelim. 15-20 dakika daha pişirelim.
Fırından çıkınca üzerine maydanozla servis yapalım.


Afiyet olsun...








25 yorum:

  1. Sunum harika mükemmel görünüyor canım çekti ellerine sağlık :) sevgiler blogkizsalseyler

    YanıtlaSil
  2. fırın yemeklerini zaten çok severim, köftelerde ye beni diyor, ellerine sağlık Filizcim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ye beni dediler, bizde yedik bir güzel...:))) teşekkürler canım:)

      Sil
  3. Harika görünüyor ellerinize sağlık ....

    YanıtlaSil
  4. köfteler fotoğrafta çok leziz görünüyor ya. ellerine sağlık canım. yapacağım bende.

    YanıtlaSil
  5. çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. ne kadar iştah açıcı bir foto ellerinize sağlık en sevdiğim yemeklerden biri :)

    YanıtlaSil
  7. Filiz tatlım benim ne işim var gece gece akşam yemeğide yememişim ve karnım çok aç ve tuttum senin nefis tarifler olan bloğuna geldin nasıl canım istedi şu an bu köftelerden olsaydı affetmezdim gece demezdim yerdim vallahi:))Canım harikalar ellerine sağlık sevgilerimle.<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım çok teşekkür ederim... olsa bende yerdim valla:)))

      Sil
  8. Canım çok lezzetl görünüyorr.İzninle sunum tabağını alayım :))) Ellerine emeğine sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık canım,çok lezzetli görünüyor..Gecenin bu saatinde karnım acıkmaya başladı yemek resimleri görünce..Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gece yemek resimleri insanı çok zorluyor gerçekten... teşekkürler canım:))) sevgiler benden...

      Sil
  10. Goruntu muhtesem lezzet desem harika ellerine saglik Filizcim blog ziyeretlerine cikmayali uzun zaman oldu ozlemisim .Birbirinden nefis tarifleri gordukce hepsini yapmak istiyorum. O zamanda gelsin kilolarr:)
    Kucak dolusu sevgilerimi biraktim canim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz özgül hanım:)) güzel yorumunuz için teşekkür ederim... sevgilerinizi aldım:)))

      Sil
  11. Ellerine saglik evdekiler birgün yapayim, guzel görünüyor sevgiler arkadaşim.

    YanıtlaSil
  12. köpfte her evin vazgeçilmezidir herhalde... teşekkür arkadaşım..sevgiler:)

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık :D www.acemiden.com

    YanıtlaSil
  14. Özellikle çocukların vazgeçilmezi köfte.eline sağlık.

    YanıtlaSil