Ana Sayfa

28 Şubat 2015 Cumartesi

ISPANAKLI TAVUK SARMA




Bu yemeği yaparken bir yere bakarak yapmadım. Ispanak kavurmuştum,
dolapta ince dilimlenmiş tavuk göğüs etleri vardı ve ikisini birleştirmek istedim.
Sizlere de bir fikir olsun diye bloğuma koymak istedim.
Tavuk göğsü ince de olsa bana biraz kuru geldi.
Belki bir daha ki sefere tavuk kalçasını incelterek yaparım.


8 parça inceltilmiş tavuk göğüs eti

Ispanak kavurmasını soğan sarımsak ve salça ile yapmıştım.

Tavuk etlerinin üzerine bir parça ıspanak kavurması koyup sardım.
Açılmasın diye kürdanla sıkıştırdım.






Sardığım tavuklarımı fırın kabına yerleştirdim. Domates salçası, biber salçası,
tuz, zeytinyağ, karabiber, biraz su ile bir sos yapıp üzerine döktüm.
200 derecede 30 dakika fırınladım.



Ben yanında mantar sote ile servis yaptım... Afiyet olsun.


BALSEMİK SİRKELİ MANTAR


Yapımı basit lezzeti süper bir mantar garnitür tarifi paylaşacağım.
Derya'nın Dünyasında sevgili Sibel Hanım yaparken gördüm.
Hoşuma gitti. Hepimiz mantar sote yapıyoruz. İçine sirke katmayı hiç düşünmemiştim.
Denedim ve beğendik.... farklı şeyler denemeyi oldum olası sevmişimdir.
Orjinal tarif için Sibel Hanımın sayfası  evatolyesi bakabilirsiniz...




Malzemeler
500 gr kültür mantarı
Birkaç parça farklı mantar kullandım
1 adet soğan
1-2 diş sarımsak
1-2 çorba kaşığı balsemik sirke
kekik
tuz - karabiber
zeytinyağ





Yapılışı
Ben mantarları temizleyip yıkadım. Toprağı çoktu. Yıkadıktan sonra temiz bir bez ile kuruladım.
Mantarları iri şekilde doğrayalım. Bir tavada zeytinyağ ile ay şeklinde doğradığımız soğanlarımızı
ve sarımsağı biraz kavuralım. Mantarları ve tuzunu ekleyelim,biraz daha kavuralım.
Ocağımız yüksek ısıda olmalı ki mantar çok su vermesin. Mantarlar pişince karabiber ve balsemik
sirkemizi ilave edelim. Karıştıralım, üzerine kekik serpiştirelim ve servis edelim.
Afiyet olsun.

Ben tavuk sarmalarımın yanında servis ettim. Et yemeklerine de yakışacak bir lezzet.




26 Şubat 2015 Perşembe

TARÇINLI KALP KEK



Kek pişerken yayılan tarçın kokusunu benim gibi sevenlerin sık yaptığı bir tarif olabilir.

Malzemeler
1,5 su bardağı toz şeker
125 gr tereyağ (eritilmiş)
2 adet yumurta
1 su bardağı süt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 avuç ceviz
1 tatlı kaşığı tarçın
damla çikolata
1 elma
2-3 su bardağı elenmiş un

Yapılışı

Öncelikle şekeri ve yumurtayı şeker eriyene kadar çırpalım.
Sıvı malzemeleri ekleyip çırpmaya devam..
Unu, kabartma tozu, vanilyayı ekleyip çırpalım.
Tarçın ve ceviz kırıklarını ekleyip karıştıralım.
Tereyağ ile yağladığımız kalıplarımıza kek hamurumuzu pay edelim.
Fotoğrafta da görüldüğü gibi kek hamurlarının bir kısmına damla çikolata,
bir kısmına elma dilimleri yerleştirdim.
180 derecede 30-35 dakika pişirdim.
Afiyet olsun.













Farklı fotolar çekip paylaşmak hoşuma gidiyor.....

25 Şubat 2015 Çarşamba

MAYALI EKMEKÇİKLER



Dün mayalı poğaça yapmak için mutfağa girdim.
Benim başucu kitabım olan chef Gülhan Kara çay saati kitabımı açtım.
Mayalı tariflere göz gezdirdim ve mayalı poğaça(pastane usulü) hoşuma gitti.
Yapımı kolay, malzemeleri herkezin evinde olan bir tarif.

Gerçi ben yine filizce değişiklik yapınca benim poğaçalar
minik ekmekçilere döndü:)))

bakalım nasıl yaptım...

Malzemeler
2,5 su bardağı beyaz un
2 su bardağı tam buğday unu 
(burada olan, içinde çekirdekli bir un karışımını kullandım)
1 çorba kaşığı tuz
1 çorba kaşığı toz şeker
25 gr yaş maya (1 küçük paket)
1 çay bardağı ılık su
2 adet yumurta
1 yumurtanın sadece beyazı hamurun içine
sarısı üzerine kullanılacak
250 gr margarin (oda ısısında yumuşamış)



Yapılışı

Unumuzu bir kaba eleyelim. Tam buğday ununu elemedim.
Bir kasede mayayı, tuzu,şekeri ılık su ile iyice eritelim.
Unumuzun ortasına mayalı suyumuzu, yumurtalarımızı, 
yumuşak margarini ekleyip güzelce yoğuralım.
Hamuru iyice yoğurunca toplanıyor.
Üzerine temiz bir bez ile örtüp mayalanması için 
bekletelim.
Ben güneş alan bir yere koydum daha güzel kabardı.
Kabaran hamurdan irice parçalar koparıp içine istediğiniz malzemeyi koyup,
yuvarlayalım.
Ben bir kısmına beyaz peynir koydum. Bir kısmını da sade yaptım.
Çünkü Yiğit peynir sevmiyor.
Hamurun içinde çekirdekler olunca sade bile çok güzel oldu...




Daha sonra yağladığım muffin tepsisine, 
bir kısmını da yuvarlak kelepçeli kek kalıbına yerleştirdim.
Mayalanmaları için biraz beklettim.
Üzerine yumurta sarısı ve sıvıyağ karışımını sürdüm.
Susam, çörek otu ve haşhaş ile süsledim:)
180 derecede ısıtılmış fırında 25-30 dakika pişirdim.









Yiğit okuldan gelince bayıla bayıla yedi.:))
sıcak sıcak afiyet olsun:)))


19 Şubat 2015 Perşembe

KOLAY TİREMUSU

                                                                                             


Bu tiremusuyu kardeşim için hazırlamıştım. 
Şubat tatilinde eşiyle misafirimiz oldular.
İkiside şubat doğumlu, tiremusuyu doğum günü pastası olarak yaptım.
Onlarla güzel Barcelona turu yaptık.
 Güzel yerler gezdik, çok yorulduk.
Bir hafta göz açıp kapayıncaya kadar geçti.
Artık bir daha ki görüşmemiz yaza inşallah...
Tiremusu tarifime gelince yine tarif Kevserin Mutfağına ait.
Hem pratik, hem de nefis oldu.
Onun tarifi için burayı tıklayın...


Malzemeler
1 adet hazır pasta tabanı
Krema için:
4 su bardağı süt 
2 yumurta
7-8 yemek kaşığı şeker
6 yemek kaşığı dolu dolu un
1 paket vanilya
Yarım paket labne peyniri (100 ml)(suyu süzülmüş)
Resimde görülen peynirin hepsini kullandım.

Keki ıslatmak için:
1 su bardağı süt (keki ıslatmak için)
2 tatlı kaşığı nescafe
Dr.Oetkerin rom esansının yarısını kullandım
kakao (üstünü süslemek için)



Yapılışı
Sütümüzü bir tencereye dökelim.
Unu, şekeri ve yumurtanın tamamını sütle iyice çırpalım.
Tenceremizi kısık ateşe koyalım ve devamlı karıştırarak pişirelim.
Krema koyulaşana kadar karıştıralım.
Resimde görülen kıvamda olmalı.


Tencereyi ateşten alalım ve biraz soğuması için bekleyelim.
Bu arada pasta tabanımızın alt kısmını servis edeceğimiz tabağa yerleştirelim.
Bir bardak ılık süt ile nescafeyi ve romu karıştıralım.
Kahve eriyene kadar karıştıralım.
Kekimizin ilk parçasını bu süt karışımıyla, kaşık ile iyice ıslatalım.
Ilıklaşan kremamıza vanilyamızı ve labne peynirimizi koyup iyice çırpalım.
Ben elle çıptım.
Sonra ıslattığımız kekimizin üzerine kremamızın bir kısmını yayalım.
Kekimizin ikinci katını kremanın üzerine koyalım ve kahveli süt ile ıslatalım.
Tekrar krema ile üzerini kaplayalım.
Üçüncü kat keki de kremanın üzerine koyalım ve 
yine aynı şekilde ıslatalım ve krema ile kaplayalım.
Pastamızın üzerini ve yanlarını iyice krema ile kaplayalım.
Benim kekim üç kattı... :))
Bir süzgeç yardımıyla kakaoyu pastamızın üzerine serpiştirelim.
Sonra doğru buzdolabına dinlenmeye :)))
Bir gece buzdolabında kalırsa daha lezzetli oluyor.



Buzdolabına girmeden önceki hali.....



Pastamı yaptığım günün akşamı kardeşimin doğum günüydü.
Akşam dışarıda yemek yedikten sonra eve gelince pastamızı kestik. 
Gece ışıkların altında böyle biraz kırmızı görünüyor ama lezzeti çok güzeldi.
Çok beğenildi.
Ertesi akşama kalan pastayı yiyince daha bi güzel olduğunu gördük:))
Onun için bir gece dinlenince tadı daha güzel ortaya çıkıyor.
Test edilip onaylandı...
Yapacaklara afiyet olsun:)))






16 Şubat 2015 Pazartesi

BUGÜN SİYAH


#özgecanaslan #siyah #kadın #tepki #sevgi olsun kalplerimizde #kadın #erkek ayırmadan #cinsiyet olmadan özgür olsun insanlar .... #eğitim ile değişeceğiz ben buna inanıyorum. 



14 Şubat 2015 Cumartesi

KALP KURABİYE


Özel günler kutlanmalı bence.... Birlikte olmak, keyifli vakit geçirmek insana iyi gelen duygular.
İnsan sevdikleriyle olduğunda yüreğindeki sevgi de büyüyor.
Mutlu olmak herkes için başka şeyler ifade ediyordur.
Benim için mutfağımdan gelen güzel kokular, soframda sevdiklerim, güzel sohbetler, arkadaşlar,
dostlar, çocuk sesleri, kalabalık keyifli aile toplantıları, güzel bir çiçek, güzel bir manzara,
minik bir kedi, içten bir gülümseme, içine alırcasına sarılmak..... bu liste uzayıp gider işte öyle....

Sevdiklerimiz ve sevenlerimiz yanımızdaysa bizden mutlusu olmasın....
Yanımda ilk sevincim yok ama olsun onun mutlu olduğunu bilmek bile,
biraz olsun yüreğimi serinletiyor.
Yanımızda olmayan büyüklerimiz de var tabii ama onlar yüreğimizde her daim, hatıralarımızda....

Bu yazıyı yazarken gözyaşlarım akmış olabilir, özlem ve sevgi hep benimle olacaklar...

Hep sevgiyle olalım.... bu duygu her şeyin üstesinden geliyor.....




Şimdi gelelim kalp kurabiyemize:))
Bu kurabiye benim en favori kurabiyem diyebilirim.
Her yapışımda işte bu dediğim nadir kurabiyelerdendir.
Tarifini çok eskilerden bir yemek dergisinden almıştım. Sık sık yaparım.
Uzun süre tazeliğini korur ve ağızda çok güzel bir lezzet bırakır benden söylemesi:))

Malzemeler
4 su bardağı un (elenmiş)
150 gr margarin yada tereyağ
1 çay bardağı sıvıyağ
1,5 çay bardağı yoğurt (koyu kıvamlı)
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 yumurta sarısı (akını ayıralım, üzeri için kullanacağız)
1 çay kaşığı kabartma tozu
susam ve çörek otu





Yapılışı
Malzemelerimiz oda sıcaklığında olursa çok daha iyi olur.
Bütün malzemeleri bir kapta birleştirelim ve iyice yoğuralım.
Hamurumuz yumuşak ve elastik bir hamur olacak.
Hamurdan bir parça koparıp merdane ile biraz açıp kalıp ile şekillendirebiliriz.
Ya da yine bir parça hamuru uzun ince şeritler yapıp minik minik kesebiliriz.
Yumurta akına ve susama/çörek otuna batırıp, yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizelim.
Yumurta akını fırça yardımı ile sürüp, susam ve çörek otunu elimizle de paylaştırabilirsiniz.
180 derece alt/üst pişirme konumunda 15-20 dakika hafif pembeleşinceye kadar pişirelim.
Fırında çok fazla tutmayalım.

Sonra yanına güzel bir demli bir çay ve sevdiklerimiz.....
Afiyet olsun:)))




12 Şubat 2015 Perşembe

ÇİKOLATALI MUFFİN






Çikolatalı tarifleri bu sıra daha çok yapmak istiyorum. Ne yapayım çikolatayı seviyorum.
Sevmeyenlerde var biliyorum ama onları anlayamıyorum:)))
Hiç sevilmez mi değil mi ama :)))

Bu tarifi sevgili Kevserin mutfağında görmüştüm ve iyi ki denemişim çok güzel muffinlerim oldu.
Tarifi aynen uyguladım sadece kuru meyveleri ve beyaz çikolatayı farklı kullanmış oldum.
Sizlerde bakmak isterseniz orjinal tarif için burayı tıklayın.

Malzemeler
2 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
yarım su bardağı sıvıyağ
2 su bardağı un
2 yemek kaşığı kakao (dolu dolu)
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
80-100 gr bitter çikolata
Kuru erik ve biraz ceviz (yada istediğiniz meyve kurusu)
daha önceden kalan biraz beyaz çikolata kullandım

Yapılışı
Önce yumurta ve şekeri şeker eriyene kadar çırpalım.
Süt ve sıvıyağı ekleyip çırpmaya devam edelim.
Bitter çikolatayı benmari usulü eritelim.
(Bir tencereye su koyalım, bir cam kaseye çikolataları parçalayıp koyalım ve tencerenin üzerine
cam kaseyi oturtalım. Suyun buharı ile çikolatalar eriyecektir.)
Unumuzu ayrı bir kabın içine eleyelim. Kabartma tozu,vanilyayı ve kakaoyu ekleyelim.
Erimiş ılınmış çikolatayı sıvı karışımımıza yavaş yavaş ilave edip, çırpmaya devam edelim.
Un karışımını ve küçük doğradığımız kuru meyvelerimizi, beyaz çikalataları da ekleyip çırpalım.
Ya da tahta kaşıkla güzelce karıştıralım.
Bütün malzemeler iyice karışınca hamurumuz hazır olmuştur.
Muffin kalıplarına hamurumuzu paylaştıralım. Çok doldurmayalım ki pişerken taşmasın.
Ben kağıt muffin kağıtları kullandım.
Kağıt muffin kalıplarını teflon muffin tepsisine yerleştirip, içlerini bir parmak eksik şekilde
muffin hamuru ile doldurdum.

180 derece önceden ısıtılmış fırında alt/üst konumunda 30-35 dakika pişirelim.
Kürdan kontrolunü unutmayalım.





12 adet muffinim oldu. Kalan hamuru küçük bir kek kalıbı ile pişirdim.
Ilıkken çok nefis oluyor, afiyet olsun....