28 Şubat 2015 Cumartesi

BALSEMİK SİRKELİ MANTAR


Yapımı basit lezzeti süper bir mantar garnitür tarifi paylaşacağım.
Derya'nın Dünyasında sevgili Sibel Hanım yaparken gördüm.
Hoşuma gitti. Hepimiz mantar sote yapıyoruz. İçine sirke katmayı hiç düşünmemiştim.
Denedim ve beğendik.... farklı şeyler denemeyi oldum olası sevmişimdir.
Orjinal tarif için Sibel Hanımın sayfası  evatolyesi bakabilirsiniz...




Malzemeler
500 gr kültür mantarı
Birkaç parça farklı mantar kullandım
1 adet soğan
1-2 diş sarımsak
1-2 çorba kaşığı balsemik sirke
kekik
tuz - karabiber
zeytinyağ





Yapılışı
Ben mantarları temizleyip yıkadım. Toprağı çoktu. Yıkadıktan sonra temiz bir bez ile kuruladım.
Mantarları iri şekilde doğrayalım. Bir tavada zeytinyağ ile ay şeklinde doğradığımız soğanlarımızı
ve sarımsağı biraz kavuralım. Mantarları ve tuzunu ekleyelim,biraz daha kavuralım.
Ocağımız yüksek ısıda olmalı ki mantar çok su vermesin. Mantarlar pişince karabiber ve balsemik
sirkemizi ilave edelim. Karıştıralım, üzerine kekik serpiştirelim ve servis edelim.
Afiyet olsun.

Ben tavuk sarmalarımın yanında servis ettim. Et yemeklerine de yakışacak bir lezzet.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder