19 Şubat 2015 Perşembe

KOLAY TİREMUSU

                                                                                             


Bu tiremusuyu kardeşim için hazırlamıştım. 
Şubat tatilinde eşiyle misafirimiz oldular.
İkiside şubat doğumlu, tiremusuyu doğum günü pastası olarak yaptım.
Onlarla güzel Barcelona turu yaptık.
 Güzel yerler gezdik, çok yorulduk.
Bir hafta göz açıp kapayıncaya kadar geçti.
Artık bir daha ki görüşmemiz yaza inşallah...
Tiremusu tarifime gelince yine tarif Kevserin Mutfağına ait.
Hem pratik, hem de nefis oldu.
Onun tarifi için burayı tıklayın...


Malzemeler
1 adet hazır pasta tabanı
Krema için:
4 su bardağı süt 
2 yumurta
7-8 yemek kaşığı şeker
6 yemek kaşığı dolu dolu un
1 paket vanilya
Yarım paket labne peyniri (100 ml)(suyu süzülmüş)
Resimde görülen peynirin hepsini kullandım.

Keki ıslatmak için:
1 su bardağı süt (keki ıslatmak için)
2 tatlı kaşığı nescafe
Dr.Oetkerin rom esansının yarısını kullandım
kakao (üstünü süslemek için)



Yapılışı
Sütümüzü bir tencereye dökelim.
Unu, şekeri ve yumurtanın tamamını sütle iyice çırpalım.
Tenceremizi kısık ateşe koyalım ve devamlı karıştırarak pişirelim.
Krema koyulaşana kadar karıştıralım.
Resimde görülen kıvamda olmalı.


Tencereyi ateşten alalım ve biraz soğuması için bekleyelim.
Bu arada pasta tabanımızın alt kısmını servis edeceğimiz tabağa yerleştirelim.
Bir bardak ılık süt ile nescafeyi ve romu karıştıralım.
Kahve eriyene kadar karıştıralım.
Kekimizin ilk parçasını bu süt karışımıyla, kaşık ile iyice ıslatalım.
Ilıklaşan kremamıza vanilyamızı ve labne peynirimizi koyup iyice çırpalım.
Ben elle çıptım.
Sonra ıslattığımız kekimizin üzerine kremamızın bir kısmını yayalım.
Kekimizin ikinci katını kremanın üzerine koyalım ve kahveli süt ile ıslatalım.
Tekrar krema ile üzerini kaplayalım.
Üçüncü kat keki de kremanın üzerine koyalım ve 
yine aynı şekilde ıslatalım ve krema ile kaplayalım.
Pastamızın üzerini ve yanlarını iyice krema ile kaplayalım.
Benim kekim üç kattı... :))
Bir süzgeç yardımıyla kakaoyu pastamızın üzerine serpiştirelim.
Sonra doğru buzdolabına dinlenmeye :)))
Bir gece buzdolabında kalırsa daha lezzetli oluyor.



Buzdolabına girmeden önceki hali.....



Pastamı yaptığım günün akşamı kardeşimin doğum günüydü.
Akşam dışarıda yemek yedikten sonra eve gelince pastamızı kestik. 
Gece ışıkların altında böyle biraz kırmızı görünüyor ama lezzeti çok güzeldi.
Çok beğenildi.
Ertesi akşama kalan pastayı yiyince daha bi güzel olduğunu gördük:))
Onun için bir gece dinlenince tadı daha güzel ortaya çıkıyor.
Test edilip onaylandı...
Yapacaklara afiyet olsun:)))






8 yorum:

  1. elinize sağlık tiramisu dinlenince daha da güzel oluyor

    YanıtlaSil
  2. evet dinlenince daha iyi olduğunu test etmiş olduk... teşekkürler bademlebuduk:)

    YanıtlaSil
  3. Tiramisu ya bayılırım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. çok severim tramisu ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de severim... aslında tatlıyı çok sevince her çeşidi keyifle yeniyor.. teşekkürler:)

      Sil
  5. Hah tut şimdide tramisu istesin canın:))Ne olacak benim bu hallerim yaz gelse de evlerden mutfaklardan az çıksam dışarılara yoksa durumlar kilo olarak dönecek bana bu gidişle:))Canım ilk fırsatta yapacağım müraacat hemen buraya sana olacak inşaAllah yazdım aklımın köşesine .Kardeşinin de doğum günü kutlu olsun bu arada her ne kadar aradan zaman geçmiş olsa da ,sevgilerimle tatlım.<3

    YanıtlaSil
  6. Filiz'ciğim ellerine sağlık tiremisu nefis bir lezzet bu hali de güzel kedi dilli hali de :))Seç beğen al durumu:))
    Afiyetler olsun canım..

    YanıtlaSil