21 Mart 2015 Cumartesi

TEREYAĞLI ÇÖREK




Sofra dergisi çay keyfi köşesindeki zeytinli poğaça tarifinden esinlenerek bu çöreğim ortaya çıktı.
Yemek dergilerini çok severim... İstanbul'dayken her ay alırdım... Yılbaşında gelirken yanımda bir kaç dergi getirdim. Canım sıkıldıkça onları yanıma alır kahvemi yapar keyfime bakarım.:)))
Kitap okur gibi dergilerimi okurum. Hangi malzeme ile neyi birleştirmişler, ne ile ne daha iyi olur...
Bana fikir verirler, bazen doğaçlama tarifler yaparım. Aklımda ne kaldıysa...

Bu tarifte onlardan biri... filizce eklemelerimle güzel bir lezzet ortaya çıktı...

Malzemeler
1 çay bardağı eritilmiş tereyağ
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 adet yumurta
1 paket kabartma tozu
2 su bardağı un
1 yemek kaşığı sirke
1 çay kaşığı tuz
1 tutam pudra şekeri

İç malzemesi için istediğiniz her şey olabilir.
Ben permesan ve zeytin kullandım... birazını da sade yaptım.

Üzerine susam



Yapılışı

Hamur için bütün malzemeleri karıştıralım ve iyice yoğuralım.
Yumuşak bir hamur olana kadar un ilavesi yapabilirsiniz.
Benim için 2 su bardağı yeterli oldu.
Hamurumuzun üzerine temiz bir bez ile örterek 30 dakika dinlendirelim.
Biraz büyük parçalar koparıp elimizde açalım içine istediğimiz malzemeden koyup kapatalım.
Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizelim. Üzerine susam serpelim. Ben yumurta sarısı sürmedim.
170-180 derece önceden ısıttığımız fırında üzeri pembeleşene kadar pişirelim.
Sıcak sıcak çayın yanında servis edelim.  Afiyet olsun.:)))






11 yorum:

  1. sirke poğaçalara , çöreklere ayrı kıyırlık veriyor. ellerinize sağlık.. afiyetle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçektende kıyır kıyır oldu poğaçalarım:))) teşekkür ederim nursevin hanım...

      Sil
  2. Eline sağlık Filizcim, güzel görünüyorlar

    YanıtlaSil
  3. Harikasınız. Tereyağ lezzeti ve poğaçası mmmm, leziz. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de tereyağ margarine göre daha lezzetli oluyor...:) teşekkür ederim nilgün hanım..

      Sil
  4. Kenfimizden birseyler katinca dahada lezzetli oluyor..severim cok bu tur atistirmaliklari da ahh birde dayanamayip yarim tepsiyi goturmek olmasa..ama mutlaka yapacagim.sofra dergisinin tariflerine bayilirim..bende her gidiste alirim
    Ellerine saglik sevgiler Canada dan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kendimi tutmasam bende tepsinin yarısını geçiyorum:))) çok teşekkürler..sevgiler:)

      Sil
  5. Ellerinize sağlık,nefis olmuşlar

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim nebiye hanım:)

    YanıtlaSil
  7. Sonuç gerçekten mükemmel. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil