29 Nisan 2015 Çarşamba

İRMİKLİ HAVUÇ RÜYASI





Selamlar....

Herkezin bildiği, yaptığı irmik tatlısını ben biraz değişiklik yaparak sizlerle paylaşmak istedim.
Bu fikri evatölyesi sevgili Sibel Hanım verdi. Derya Baykal'ın programında ıspanaklısını yapınca bende havuçlusu neden olmasın dedim ve yaptım. Çokta güzel oldu, aslında daha farklı meyve ve sebzelerle de yapılabilir. Artık sizlerin hayal gücünüze ve damak tadınıza kalmış:)))

Malzemeler
1 kg süt
10-12 yemek kaşığı toz şeker
10 yemek kaşığı irmik
1 paket vanilya
1 su bardağı sotelemiş havuç
ceviz

Yapılışı
Öncelikle havucumuzu rendeleyip çok az zeytinyağında soteleyelim, yumuşatalım.
Bir tencerede süt, irmik ve şekeri sürekli karıştırarak pişirmeye başlayalım.
Soğuttuğumuz havuçlarımızı da tenceremize ekleyelim ve karıştıralım.
Muhallebi kıvamına gelen tatlımıza vanilyayı ekleyelim.
Islattığımız borcama dökelim. Sıcaklığı geçince buzdolabına kaldıralım.
Yapımı bu kadar kolay yemesi bir o kadar lezzetli tatlımız hazır.

Ceviz kırıkları veya istediğiniz şekilde süsleyip servis edelim. Afiyet olsun.

Not. Tatlımın ismini de ınstagramdan arkadaşım @nyleyla vermiştir.:)))









24 yorum:

  1. Ellerinize sağlık. Sizde bana fikir verdiniz. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Birgül hanım:)) Ne güzel... sizden de değişik bir tatlı gelecek o zaman...
      fikir fikirden, el elden üstünmüş:))) sevgiler

      Sil
  2. Ellerinize sağlık, Rüya gibi olmuş gerçekten :))

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık 💗 ne kadar güzel bir tatlı💟

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet güzel oldu... :) teşekkür ederim kendi mutfağında şef sevgiler:)

      Sil
  4. Çok hafif bir tatlı.. Ellerinize sağlık..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçektende hafif ve tatlı krizleri için güzel bir alternatif... teşekkürler nahide hanım:)

      Sil
  5. ellerinize sağlık. Filiz hanımcığım. Çok iyi fikir. Havuç tatlılarada tuzlularada çok yakışıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim nursevin hanım... havuç çok yönlü bir sebze herşeyi güzel oluyor:)

      Sil
  6. Havuç artık her tatlının içinde ve ben bir defa denemedim. Sanıyorum geç kaldım. Tarif için teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geç sayılmaz, herşeyin bir zamanı vardır... teşekkürler:)

      Sil
  7. havuçlu keki çok severim bu da güzel görünüyor elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. havuçlu keki de severim... tatlıya da yakıştı:) teşekkür ederim:)

      Sil
  8. Ellerinizi sağlık..İrmikli tatlılara bayılırım :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrmikli tatlıların içine her çeşit meyve yakışır bence...(gerçi havuç meyve değil ama yakıştı:) denemek lazım.. teşekkürler:)

      Sil
  9. Ellerine sağlık canım... Cok güzel olmuş..

    YanıtlaSil
  10. Yaa akşam akşam canım çekerken reva mı bu bana :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. şu tatlıyı sevmesek olmuyor:))) teşekkürler...

    YanıtlaSil