25 Haziran 2015 Perşembe

FRAMBUAZLI MUHALLEBİ



22 Haziran evlilik yıl dönümümüzdü. 21 seneyi göz açıp kapayıncaya kadar geçirmişiz:)))
21 seneye ne kadar çok şey sığdırmışız aslında... Acı, tatlı, mutlu, üzünlü, sevinçli, ağlamalı...
Zaman çok çabuk geçiyor, ucundan bir yerinden yakalayabiliyorsak ne mutlu bize....
Sağlıkla, keyifle, huzurla, mutlulukla ve öğrenerek daha nice 21 yıllara inşallah...:)))

Tatlıyı ailece seviyoruz. Tatlı yiyelim, tatlı kutlayalım dedim ve frambuazlı muhallebi yaptım.
Tarifi Kevserinmutfağı / Tarifküpü 'nden aldım. Ölçüleri kendime göre değiştirdim.

Biz sevdik, umarım yapacak olan sizlerde seversiniz...:)))

Malzemeler

Muhallebi için:

1 lt süt
1,5 su bardağı şeker
2 yemek kaşığı dolusu nişasta (ben mısır nişastası kullandım)
1 paket vanilya
yarım paketten biraz fazla tereyağ
1 su bardağı un

Frambuaz peltesi için:
500 gr frambuaz (ben dondurulmuş kullandım)
8-10 yemek kaşığı toz şeker
1 su bardağı su
1,5 su bardağı frambuaz püresi
yarım su bardağı frambuaz süzülürken bıraktığı meyve suyu
2,5 yemek kaşığı dolusu nişasta
1 paket vanilya



Yapılışı
Önce muhallebiyi yaptım.
Bir tencerede tereyağını eritip un ve nişastayı ekleyip, unun kokusu çıkana kadar kavuralım.
Sütü yavaş yavaş ekleyip çırpalım. Topaklanma olmaması için sürekli karıştıralım.
Topaklanma olursa blenderdan geçirebilirsiniz.
Koyulaşmaya başlayınca şekeri  ve vanilyayı ilave edip karıştıralım.
Muhallebi kıvamına gelince ocaktan alıp mikser ile biraz çırpalım.
Su ile ıslattığımız cam borcama dökelim.

(ben birazını borcama birazını silikon kalıba paylaştırdım.)




Frambuaz peltesi için
Frambuazları bir süzgeçe alıp yumuşamasını bekledim.
Altına bir kase koyarak suyunu süzdürdüm.

Bir tencereye suyu ve nişastayı alıp iyice ezelim, karıştıralım.
Rondodan geçirdiğimiz frambuaz püresini ve suyunu ekleyelim.
Şekerini de ekleyip karıştırarak kısık ateşte pişirelim.
Koyulaşınca vanilyayı ekleyip karıştıralım.

Soğumuş muhallebilerimizin üzerine paylaştıralım.

Ben iki kalıpta yaptım. Silikon kalıbı ters çevirince frambuazlı kısım altta kaldı.
siz istediğiniz kalıplarda istediğiniz şekilde yapabilirsiniz.

Biraz soğuduktan sonra buzdolabına kaldırın.
Sonra istediğiniz şekilde sunuma hazırlayın... Afiyet olsun...








41 yorum:

  1. evlilik yıl dönünümünüzü kutluyorum öncelikle nice mutlu yıllar dilerim.. frambuazlı muhallebi de gayet değişik ve güzel bir fikir olmuş elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. nice yıllara mutluluğunuz bir ömür boyu sürer inşallah
    ellerinize sağlık elifce.blogspot.com
    sizde bloğumu ziyaret edip takipçilerime katılırsanız ve fikirlerinizi paylaşırsaanız sevinirim

    YanıtlaSil
  3. Ayyyy harika. cheesecake gibi de duruyor. elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet cheese cake gibi oldu.. Teşekkürler Nilgün Hanım:)

      Sil
  4. Tariflerinizi çok keyifle takip ediyorum Filiz Hanım. Bu tarifde ki renklerin uyumu mükemmel.Eminim tadı da öyledir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz ve beğeniniz için çok teşekkür ederim:)))
      ben de sizi severek takip ediyorum.. sevgiler:)

      Sil
  5. Hıımm nefis görünüyor.Daha nice yıllarınız olsun.Sağlıkla,huzurla,mutlulukla..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. elinize sağlık..frambuaz tadını yazın çok seviyorum :)
    yıldönümünüzü de kutlarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Frambuaz yada kırmızı meyveleri bende severim... ekşili güzel bir tat oldu... sevgiler:)

      Sil
  7. ziyaretiniz için teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. Daha nice 21 yıllarınız olsun..Mutlulukla sağlıkla...21. yıl pastanız da muhteşem olmuş. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. nice mutlu yıllara,tatlı harika görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. Daha nice yillara diliyorum.Tatli da cok nefis gorunuyor.Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  11. Mutlulukla kutlanacak nice yıldönümleriniz olsun.
    tatlı tam benlik:)) hafif ve nefis:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağlıkla inşallah... hafif tam yaz tatlısı... sevgiler Hatice:)

      Sil
  12. Nice mutlu yillar diliyorum filizcim ellerinizede saglik hep cok guzel tarifler uyguluyorsun cok begeniyorum da frambuaz sevemedim hic baska meyveyle deniycem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel yorumun için teşekkür ederim... istediğin meyveyle dene tabii .. çok güzel oluyor.. sevgiler

      Sil
  13. Yıldönümünüzü kutlarım. Nice uzun senelere insallah.. Frambuaz severler için ideal bir tatlı :) elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kutlama için teşekkürler.. her türlü meyve sever için güzel bir tatlı olabilir... sevgiler:)

      Sil
  14. Nice güzel, sağlıklı, mutlu yıllarınız olsun. Allah ağız tatlılığı versin :) Tatlı da çok şık olmuş elinize sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlıkla inşallah, teşekkürler... sevgiler Aysel:)

      Sil
  15. nice mutlu yıllara.. bence pastanın da hediyenin de içerisinde özel şeyler barındırması, en pahalı hediyelerden en pahalı pastane ürünlerinden kat kat daha değerli.. bu anlamda sizi de tebrik ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlıyı seven bir eşim olunca işim daha kolay:)) bende küçük ama özel şeyleri seviyorum... güzel yorumunuz için teşekkür ederim sevgiler Elit Stil:)

      Sil
  16. Nice 21'ler size:)))) Güzel güne güzel bir tarif ellerinize sağlık:))

    YanıtlaSil
  17. Frambuaza bayılırım. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  18. Akşam akşam bunu gördüm nasıl da canım istedi. Frambuaza bayılırım.

    YanıtlaSil