20 Haziran 2012 Çarşamba

MÜCVER BÖREK

filizceyemekler
Dün yine piknikteydik komşularımla. Bir arkadaşımızın doğum gününü kutlamak
için toplandık. Ben de elimden geldiğince filizce bir börek yaptım.
Evdeki malzemelerden ne varsa uydurmasyon....

Piknik çok eğlenceliydi tabiiki oyunlar oynandı yemekler yendi, çaylar
kahveler içildi, doğum günü pastası çocuklar için çok iyi geldi....
Böreğimde bu arada çok beğenildi.....:)

Filizce tarifimi veriyorum...

Malzemeler
3 adet kabak
3-4 adet patates
biraz taze nane
6 yumurta
1,5 su bardağı süt
3 yemek kaşığı yoğurt
1 su bardağı un
2 su bardağı tam buğday unu
1 su bardağı lor peyniri
1 kabartma tozu
1 su bardağından az zeytinyağı
tuz,karabiber,toz kırmızı biber
üzeri için galeta unu


Yapılışı
Önce kabakların kabuklarını sıyırıp yıkıyoruz. Kabakları rendenin iri tarafıyla
rendeliyoruz.Yumurataları bir tarafta süt ile çırpıyoruz. Unu, yağı,kabartma
tozunu,yoğurdu ekleyip çırpmaya devam edelim. Rendelediğimiz kabakların
suyunu avucumuzla sıkıp unlu karışıma ilave edelim. Patatesleri de tek tek
rendeleyip  suyunu sıkıp ilave edelim.( Patateslerin hepsini rendelersek kararabilir)
Naneyi ince ince kıyıp onu da karışıma ekleyelim.
Lor peynirini tuzu ve baharatlrı da ekleyince böreğimiz hazır sayılır.
Karışım kek hamuru gibi biraz koyu olacak.

Bütün malzemeleri ben dikdörtgen cam bir tepsiye döktüm ve üzerine galeta
ununu serptim.180 derecelik fırında 40-45 dk pişirdim.
Afiyet olsun....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder