26 Mart 2013 Salı

TUZLU CEVİZLİ KURABİYE

filizceyemekler



Sevgili arkadaşlarım, bu gün sizlerle şu ana kadar yaptığım kurabiyelerden daha çok
iltifat alan ve çok beğenilen kurabiyeyi tanıtmak istiyorum.
Ben bu kurabiye ile Şefika Hanımın Derya Baykal'ın programında yapmasıyla
tanıştım. Yiğit'in arkadaşı Bartu'nun doğum günü için yaptım ve aldığım iltifatlar
beni çok mutlu etti. Ben de Şefika Hanıma çok teşekkür ediyorum bizleri nefis
kurabiye ile tanıştırdığı için..:))))

http://chefika.blogspot.com/2011/09/cevizli-tuzlu-kurabiye.html


Ben de sizlerle tanıştırayım:

Malzemeler
250 gr  Teremyağ
4 yemek kaşığı şeker
2 tatlı kaşığı tuz
1 Yumurta sarısı (Akını üzerine kullanacağız)
1 su bardağı iri çekilmiş ceviz
1 kabartma tozu
3 su bardağı un
susam

Yapılışı
Tereyağ veya margarin oda sıcaklığında yumuşamış olsun.
Bütün malzemeleri bir kapta birleştirelim ve iyice yoğuralım.
Elimize yapışmayan ve çabuk toparlanan bir hamur oluyor.
Elimizle şekil verip önce yumurta akına sonra susama bulayıp,
yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizelim.
175 derecelik önceden ısıttığımız fırında 30 dk,
üzeri kızarana kadar pişirelim.

Benim evde susam az olunca her tarafını susamlı yapamadım.
Çörek otu ve susamı üzerine kullandım.

Afiyet olsun..




filizceyemekler

filizceyemekler

9 yorum:

  1. Ellerine sağlık arkadaşım...şefika hanım da sizde içine ceviz konulacağını yazmamışsınız...sanırım bir tatlı kaşığı kadar konulacak değil mi....afiyet olsun....

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler tatesal:) 1 su bardağı iri kıyılmış ceviz koyuyoruz. :) bütün malzemeleri birlikte yoğuruyoruz....

    YanıtlaSil
  3. Sen yaparsında beğenilmez mi hiç.Arkadaki tuzlularda çok hoş görünüyorlar.Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. harikaaaaaaa deneyeceğm

    YanıtlaSil
  5. Cafe cgtanes canım çok teşekkürler o senin güzel bakışın:) arkadaki tuzlular hazır:)

    YanıtlaSil
  6. canikom bloguma hoşgeldiz, deneyin harika bir lezzet, tekrar beklerim efendim:))

    YanıtlaSil
  7. kurabiyelerin tadını tahmin edebiliyorum çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  8. tahmininden bile güzel oldular, Büşracığım:)))

    YanıtlaSil