5 Ağustos 2019 Pazartesi

RATATUY


Ratatuy 🍆🌶🥒
1 adet bostan patlıcan
1 adet kabak
1 adet kırmızı biber
1 adet domates
Alt Sosu için
3 adet domates
1 soğan
3-4 diş sarımsak
1 ymk salça
Zeytinyağ, tuz, kekik, nane
Üst sosu için
5 ymk zeytinyağ
Kekik, nane, maydanoz kurusu, dereotu kurusu, karabiber,
1 ymk sirke
Sebzeleri aynı kalınlıkta dilimledim. Patlıcan ve kabağa biraz tuz atıp karıştırdım.
Sosu için soğan ve sarımsağı yemeklik doğrayıp zeytinyağında biraz kavurdum. 
Küçük doğradığım domatesleri ve salçayı ekleyip karıştırdım.
Domatesler iyice yumuşayıp sos kıvamına gelene kadar pişirdim.
Domates sosumu yuvarlak borcama döktüm. Üzerine sebzeleri düzgün şekilde dizdim. 
(Patlıcan-kabak-biber-domates)
Önceden Fırını 180 derece ısıttım.
Sebzelerin üzerine fırına girmeden önce zeytinyağlı sosumu sürdüm.
Yağlı kağıtla üstünü kapatım 30 dk pişirdim. 
Sonra üstü açıp sebzeler kızarana/ pişene kadar 20 dk kadar daha fırınladım. 
Ratatuy yemeğini afiyetle yedik 😋👌😉 
yapmanızı tavsiye ederim, tam bir yaz yemeği ... 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder