7 Ağustos 2019 Çarşamba

ZEYTINYAGLI BIBER DOLMASI



Ispanya*da bizim dolmalik biberlerden yok.
Haziran*da Istanbul*a gittigimde yaparim diye almistim.
Yapamadim ve yanimda getirdim.
Yigit*te cok sever.
onun icin biber dolmasi yaptim.



1 kupa pirinc
4 adet iri kuru sogan
1 domates
1 pkt cam fistigi
1 pkt kus uzumu
maydonoz kurusu
dereotu kurusu
kuru nane
dolma bahari
karabiber
kirmizi toz biber
sumak
tarcin
sarimsak tozu
limon suyu
tuz / seker
zeytinyag
1 kupa sicak su
Ben baharatlari bol kullanirim




Sogani zeytinyaginda biraz kavuruyorum.
Cam fistiklarini ekleyip pembelesene kadar kavurmaya devam ediyorum.
Yikadigim pirincleri ekleyip kavurmaya devam..
Kus uzumlerini biraz suda sismesi icin bekletiyorum.
Kucuk dogradigim domatesleri de ekleyip karistiriyorum.
Kus uzumleri ve baharatlari da ilave ediyorum.
Suyunu ekleyip pisiriyorum.
Pirincler diri kaliyor tabii biberleri doldurup
tencereye diziyorum.
Uzerine biraz zeytinyag, 
sicak su ekleyip tencerenin kapagini kapatiyorum.
pirincler tasip kendini gosterince yemegim hazir ....

isterseniz uzerine biraz limon suyu sikabilirsiniz...
afiyet olsun...





2 yorum:

  1. Oh mis.Eline sağlık. Bizde de dolmanın içini yer,dışını bırakırlar .Ondan pek yapmıyorum ama ben çok severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oglan buyuyunce biberlerini de yemeye basladi :)
      cok tesekkur edrim Mehtap...sevgiler...

      Sil