13 Ekim 2012 Cumartesi

FIRIN MAKARNA

filizceyemekler

Balıkları fırına verince dün akşamdan kalan makarna aklıma geldi.
Onu da fırına vereyim dedim:)

Daha önce kendimceyemek.com sitesinde fırında makarna tarifini
görmüştüm. Tarife oradan baktım ve uyguladım.
Makarnanın her çeşidini çok seviyorum ama çok yememem
gerektiğini de biliyorum..

Orjinal tarif için tıklayın..
Ben yukarıda belirttiğim linkteki tariften fırın makarnamı
yaptım.

Malzemeler
1 paket kalın fırın makarna (ben penne makarnadan yaptım)
250 gr margarin (ben sanayağ kullanıyorum)
1 lt süt
1 yumurta sarısı
3 yemek kaşığı un
tuz,karabiber
bolca kaşar rendesi


Yapılışı
Makarnayı herkesin bildiği gibi tuzlu suda haşlıyoruz.
(Benim makarnam bir gece önceden haşlanmıştı. Ben sadece biraz ısıttım)
Haşlanmiş makarnayı süzüp margarinin yarısıyla karıştırıp
borcama yerleştirin. (Ben kare borcam kullandım)

Diğer tarafta kalan margarin ve unu kavuralım. Un kokusunu alınca
yavaş yavaş sütü ilave edip karıştırmaya devam edelim.
Muhallebi kıvamına gelene kadar çırpalım. Göbek atmaya başlayınca
ocağı kapatalım. Üzeri kabuk tutmasın diye karıştırmaya devam edelim.
Biraz soğuyunca yumurta sarısını ilave edip çırpmaya devam edelim.
Rendelediğimiz kaşarın bir kısmını başemal sosumuza ilave edelim,
tuz ve karabiberimizi de katalım ve sosun bir kısmını makarna ile
iyice karıştıralım. Sos ile makarna iyice karışsın. Makarnayı kapta
düzeltelim ve üzerine kalan sosu yayalım. Rende kaşarı üzerine döşeyelim.

175-180 derecelik fırında kaşarlar kızarana kadar fırınlayalım.
Sonra miss gibi tadına vara vara yiyelim...
Afiyet olsun...



2 yorum:

  1. Canım geçende yengemde yaptı. Nedense tutturamadi. Bende twitter'da görünce hemen bakayım dedim tarife. Süper ama margarin biraz beni ürküttü. Bilemiyorum onun yerine ne yapmak lazım. Çok yağlı olmuyor mu? Eline sağlık. Foto süper. :-)

    YanıtlaSil
  2. Daha az margarin kullanabilirsin tabi ... fotoğrafları akıllı telefonla çekiyorum her zaman güzel olmuyor ama bu foto iyi oldu:)) teşekkürler yağmurcum...

    YanıtlaSil