5 Mayıs 2012 Cumartesi

FINDIKLI KARTOPU

filizceyemekler


MALZEMELER
125 gr toz findik
225 gr tereyag
1 su bardagi pudra sekeri
1 paket vanilya
400-450 gr un
uzeri icin pudra sekeri

YAPILISI
Firini 175-180 dereceye ayarlayin. Unu eleyin, toz findik,pudra sekeri,vanilya ve tereyagini ekleyip yogurun. (Tereyagini onceden dolaptan cikarirsaniz daha iyi olur. Ben trabzon tereyagi kullanmistim.)
Hamurun toparlanmasi biraz uzun olabilir ama tereyag yumusadikca daha iyi toparlanir. Daha sonra hamura biraz buzdolabinda bekletin. Elinizi unlayip hamurdan misket buyuklugunde parcalar koparip yuvarlayin. Firin tepsisine yagli kagit serin ve toplari dizin. 15 dk pisirin ve firindan cikarip hemen pudra sekerine bulayin. (Ben pudra sekerini bir kaba koydum tek tek toplari buladim ve borcama yerlestirdim, kalan pudra sekerini de uzerine serptim.)
Soguduktan sonra buzdolabinda bekletin.
Daha sonra servis yapin.

Afiyet seker olsun.....

*ben bu kurabiyeyi gece yapmistim, buzdolabina uzeri kapakli borcamla koymustum/Parti zamani cikarip servis kabina yerlestirdim ve uzerine yine pudra sekeri serpiştirdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder